اخبار بازی

مایکروسافت DirectX Raytracing را معرفی کرد

مایکروسافت DirectX Raytracing را معرفی کرد

وی جی مگ: امروز طی نمایشگاه GDC شرکت مایکروسافت تکنولوژی DirectX Raytracing (به اختصار DXR) را معرفی کرد. این تکنولوژی اولین قدم به برای رسیدن به Raytracing ریل‌تایم در بازار عناوین امروزی خواهد بود.

به گزارش وی جی مگ، این تکنولوژی بر پایه API (رابط کاربردی برنامه‌نویسی) DirectX 12 با همکاری شرکت Nvidia توسعه یافته است و وعده داده شده تا گرافیک‌های سه‌بعدی و تکنولوژی تبدیل تصویر به پیکسل (Rasterization) را یک قدم رو به جلو حر کت دهد. طیق توضیحات شرکت مایکروسافت، DirectX Raytracing خلا موجود بین تکنیک تبدیل تصویر به پیکسل که در بازی‌های امروزی استفاده می‌شود و افکت‌های سه‌بعدی را که متعلق به نسل آینده است را پر می‌کند. هم‌چنین این تکنولوژی دری به سوی کلاسی از تکنیک‌های جدید باز خواهد کرد که می‌تواند در بازی‌های ریل‌تایم مورد استفاده قرار بگیرد.

اگرچه تغییرات وعده داده شده بسیار قابل توجه و مهم است اما پروسه اعمال آن تدریجی خواهد بود. در حال حاضر DXR به عنوان مکملی در کنار تکنیک‌های رندرینگ کنونی به مانند Screen Space Reflections استفاده خواهد شد و مشکلات موجود در آن را حل می‌کند. اگر به صورت جزیی بخواهیم توضیح دهیم این تکنولوژی داده‌های مربوط به اشیایی را تولید می‌کند که در صفحه نمایش قابل دیدن نیستند اما نتایج حاصل باعث بهبود کیفیت بصری خواهد شد. این دستاورد اگرچه انقلابی به شمار نمی‌رود اما نمی‌توان تاثیر مثبت آن را نادیده گرفت.

طی چندسال آینده شرکت مایکروسافت انتظار دارد تا از تکنولوژی جدید Raytracing برای تکنیک‌های استفاده شود که از طریق تبدیل تصویر به پیکسل قابل دستیابی نیستند. سرانجام هدف نهایی این تکنیک آن است تا به صورت کامل جایگزین Rasterization شده و به جای آن مورد استفاده قرار گیرد.

مایکروسافت در چند وقت گذشته همکاری نزدیکی با توسعه‌دهندگان ویدیوگیم داشته است و در میان شرکت‌ها و استودیوهایی که DXR در انجین خود ادغام کرده اند می‌توان به انجین Frostbite از شرکت EA اشاره کرد. انجین Unreal Engine شرکت Epic Games، انجین 3DMark، Unity و انجین استودیو Remedy تحت نام Northlight از دیگر موارد اشاره شده هستند.

منبع: Dualshockers.com