اخبار بازی

مدل جدید PlayStation VR بی‌سیم بوده و با قیمت 250 دلار عرضه می‌شود

مدل جدید PlayStation VR بی‌سیم بوده و با قیمت 250 دلار عرضه می‌شود 1

وی جی مگ: چنان‌چه حق اختراع جدید به ثبت رسیده توسط سونی صحت داشته باشد به نظر می‌رسد با جزئیات جدیدی از مدل بعدی PlayStation VR مواجه شده‌ایم.

به گزارش وی جی مگ، اطلاعات این ثبت اختراع بیان می‌دارد مدل جدید هدست واقعیت مجازی سونی بی‌سیم بوده، از باطری با عمر 5 ساعته برخوردار است، شامل نرم‌افزار ردیابی چشم می‌شود و قیمت آن نیز معادل 250 دلار است. به‌علاوه رزلوشن 560 در 1440، رفرش ریت 120 هرتز و میدان دید 220 درجه از دیگر موارد و قابل توجهی است که باید به آن‌ها اشاره کرد.

این جزئیات جدید هم‌چنین بیان می‌دارد که هدست می‌تواند تشخیص دهد که سر کاربر در کجا قرار دارد. این امکان به لطف پیاده‌سازی سنسورهای شتاب و ژیروسکوپ که درون هدست پیاده‌سازی شده فراهم شده است. جنبه دیگر هدست، Foveated Rendering بوده که کیفیت گرافیکی تصویری که کاربر در حال تماشا آن است را افزایش می‌دهد. در عین حال رزلوشن قسمتی که کاربر در حال مشاهده آن نیست را نیز کاهش می‌دهد. با استفاده از این ویژگی‌های جدید، هدست PlayStation VR جدید می‌تواند با نرخ فریم ثابتی اجرا شود و بدین ترتیب پلیر از تجربه بازی خود فارغ از این که چه مدت زمانی به طول می‌انجامد لذت خواهد برد.

در رابطه با ردیابی چشم نیز این ویژگی می‌تواند سبب شود استفاده از هدست با ناراحتی و آسیب کمتری برای افراد همراه شود. به‌علاوه قادر است فشار وارد بر چشم را نیز هنگام بازی کردن کاهش دهد. با بهره‌گیری از این قابلیت دیگر نیازی نخواهد بود تا پس از هر بار استفاده از هدست، به تنظیم مجدد آن بپردازید. باید در نظر داشت تمامی این جزئیات در حق اختراع ثبت شده توسط سونی مطرح شده و هیچ کدام به صورت رسمی تایید نشده است. عرضه مدل جدید PlayStation VR احتمالا در سال 2020 و همراه با PS5 صورت خواهد گرفت.

منبع

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

ده + هفت =