اخبار بازی

مدیر ارشد Platinum Games کنسول های نسل بعد را کسل کننده می پندارد!

مدیر ارشد Platinum Games کنسول های نسل بعد را کسل کننده می پندارد! 1

وی جی مگ: Atsushi Inaba رئیس استدیوی Platinum Games که ساخت عناوینی همچون Bayonetta و Metal Gear Rising را در کارنامه دارند، به تازگی نظر خود را در مورد کنسول های نسل بعدی، به اشتراک گذاشت. طبق باور ایشان، کنسول های نسل آینده که از قدرت CPU و GPU بیشتری برای پردازش بازی ها بهره خواهند برد و از حافظه های SSD برای سرعت بیشتر بارگذاری استفاده خواهند کرد، چیزی جز قطعات حال حاضری که در PC های نسل امروزی میبینیم، نیستند.

این مقدار از قدرت سخت افزاری چیز جدیدی نیست و در حد کفایت می باشد. این کنسول ها سریع تر و قوی تر از کنسول های نسل فعلی هستند و این نکته برای مصرف کنندگان کافی است. اما اگر بخواهیم رک صحبت کنیم، در نهایت، فرق چندانی با نسل حاضر ندارند. این درحالی است که در نسل های قبلی، هر شرکت تولید کننده کنسول، از چیپ های سفارشی خودشان استفاده می کردند. اما دیگر چندان نمی توان برای سخت افزار کنسول های جدید هیجان زده شد زیرا در نسل اخیر و نسل آینده، به دلیل استفاده از قطعاتی که تقریبا همان سخت افزار مشابه PC های خانگی هستند، هیچ خلاقیت و نوآوری ای وجود ندارد. سخت افزار کنسول های نسل آینده هم اکنون در PC ها قابل دسترسی است و چیز جدیدی نمی باشد. اما موضوعی که به نظرم هیجان انگیز می آید، سیستم پردازش ابری است. احساس میکنم کار های خلاقانه ای می توان با این سیستم انجام داد.

اینابا همچنین توضیح داد که در نسل های گذشته، با اینکه چیپ های سفارشی کنسول ها، مشکلاتی را برای ساخت بازی به همراه داشتند، اما در برخی موارد می توانستند قدرت پردازشی ای را ارائه دهند که PC های آن دوره، قادر به انجام آنها نبودند. او همچنین در مورد نینتندو سوییچ هم نظر مشابهی دارد و پردازنده ی Tegra این کنسول را چیزی می پندارد که در دستگاه های دیگر نیز بارها مورد استفاده قرار گرفته است.

نیما هاشمی

نیما هاشمی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

نه − هشت =