اخبار بازی

معرفی سیستم پرداخت درون برنامه‌ای Activision

شرکت Activision اخیرا اختراعی در مورد هدفمند کردن پرداخت درون برنامه‌ای (Microtransaction) در بازی های آنلاین به ثبت رسانده است. بنا بر جزییات این اختراع، سیستم حریف یابی سعی می کند تا فروش امکانات جانبی درون بازی را مبنا قرار دهد. این امکنات جانبی شامل مواردی بدون تاثیر در بازی مانند انواع و اقسام شخصی سازی ظاهری، افزایش دریافت XP در مدت زمان محدود و در مواردی حتی اسلحه هایی هستند که برای خرید مستقیم یا بدست آوردن در بازی وجود دارند.

در این متن ثبت اختراع، نمونه‌هایی کلی از نحوه عملکرد این سیستم حریف یابی آورده شده است. برای مثال قرار دادن افرادی که صاحب اسکین خاصی هستند در کنار کسانی این اسکین ها را ندارند ممکن است به‌طور ناخودآگاه آن‌ها را به سمت پرداخت پول واقعی سوق دهد. این الگوریتم خود بنا به درصد موفقیت نحوه عملکرد را تغییر می‌دهد تا برای بهبود نتایج تلاش کند. این مسئله ممکن است در مواردی که بازی امکان خرید تسلیحات قوی‌تری را در اختیار مخاطبان قرار دهد، سبب قرارگرفته افراد قوی در مقابل ضعیف شود، به‌گونه‌ای که گروه دوم برای به دست آوردن برتری نسبت به خرید سلاح‌ها و امکانات قوی‌تر اقدام کند. این سیستم وظایف دیگری نیز دارا است، برای مثال راضی کردن مشتری از خریدش از اهداف جانبی آن است. اگر مشتری اسلحه‌ای قوی در مقابل تانک بخرد، سیستم تلاش می‌کند تا او را در مسابقاتی شامل تعداد زیادی تانک قرار دهد. بدین گونه خریدار از خرید خود راضی خواهد بود زیرا فرصت آن را داشته است که کاملاً از اسلحه خریداری‌شده به نحو احسن استفاده کند.

باید اشاره کرد که ثبت چنین اختراع حتماً دلیلی برای استفاده آن نیست و این عمل برای افزودن دانش ثبت‌شده شرکت‌ها به‌طورمعمول در دنیای تجارت انجام می‌شود. در حال حاضر Activision در بیانیه‌ای اعلام کرده که این تکنولوژی در هیچ‌کدام از بازی‌هایشان استفاده نمی‌شود ولی نمی‌توان گفت که این مسئله در آینده تغییر نکند.

منبع

آیت سلطانی

آیت سلطانی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

پنج × یک =