اخبار بازی

معرفی نسل جدید قفل‌های DRM توسط Sony

وی جی مگ: بگذارید در ابتدا توضیحی کوتاه درباره سیستم بلاک‌چین دهیم. در این سیستم تمامی اطلاعات از طریق ارتباط دو کاربر به وجود می‌آید و اطلاعات آن در کل شبکه ثبت می‌شود. شبکه‌ای که به همین واسطه امنیت بسیاری بالایی دارد و اطلاعات آن تنها در شرایطی از بین می‌رود که کل سیستم دچار مشکل شود. مسئله‌ای که عملا هیچگاه رخ نمی‌دهد. ارزهای مجازی همچون بیت‌کوین نیز دقیقا از همین ساختار استفاده می‌کنند. حالا به نظر می‌رسد که سونی قصد دارد با استفاده از ساختار بلاک‌چین نسل جدید قفل‌های DRM را معرفی کند.

به گزارش وی جی مگ، سونی توضیح داده که امروزه قفل‌های DRM اگر پشتیبانی خود را از دست داده یا ارائه کننده آنها از کار بیکار شود تمام مشخصه‌های خود را از دست داده و این به معنی حذف مالکیت برای دارنده بازی می شود. این کمپانی ژاپنی به تازگی امتیاز نوع جدیدی از قفل‌های DRM را ثبت کرده که در شبکه بلاک‌چین قرار می‌گیرد. در این ساختار جدید دیگر حتی سونی هم نمی‌تواند تغییری در مالکیت بازی انجام شود و این کار تنها از سوی کاربر امکان‌پذیر است. در اصل با این روش زمانی که بازی به نام شما در اینترنت ثبت شود برای همیشه در اختیار شما قرار می‌گیرد.

البته باید به این نکته اشاره کرد که در حال حاضر تنها امتیاز نسل جدید قفل‌های DRM در فضای بلاک‌چین توسط Sony ثبت شده و باید در آینده این روش جدید مورد استفاده قرار می‌گیرد یا خیر.

برچسب‌هاBlockchain drm PSN sony
محمد طالبیان

محمد طالبیان

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

17 + هفت =