اخبار بازی

منتظر Playstation Switch باشیم ؟

منتظر Playstation Switch باشیم ؟

وی جی مگ: آیا باید منتظر Playstation Switch بود؟ کنسول Nintendo Switch ثابت کرد که بسیاری از گیمرهای عناوین موبایلی، به دنبال راهی هستند تا بتوانند ماجراجویی‌های خود را با کنسول‌ها ادامه دهند. در این میان شرکت سونی نیز با کنسول‌های دستی غربیه نیست زیرا PSP عملکرد خوبی از خود بجا گذاشت و  PS VITA نیز علیرغم پتانسیل زیادی که داشت اما نتوانست انتظارات را برآورده کند. حتی قابلیت Remote Play نیز باعث نجات آن نشد.

اما ذات هیبریدی Switch و اثبات ارزشمندی آن باعث شده تا بسیاری به این موضوغ فکر کنند آیا شرکت سونی باز هم روی کنسول‌های دستی اما اینبار با استفاده از تفکر و ذهنیت نینتندو سرمایه‌گذاری خواهد کرد. به‌نظر Digital Foundry این‌طور فکر می‌کند. به گزارش وی جی مگ، براساس آنچه که این سایت آنالیز تکنیکی ارائه داده «بسیار آسان‌تر است که بازی‌های موبایلی روی یک صفحه تخت تبلت مانند اسکیل شده و اجرا شوند تا بخواهیم چنین بازی‌هایی را روی کنسول‌های خانگی اجرا کنیم. نکته دیگر بدین شرح است که استراتژی “Mobile First” امری نیست که تنها به شرکت نینتندو اختصاص داشته باشد. تکنولوژی Maxwell که چیپست Tegra X1 نیز بر پایه آن توسعه پیدا کرده از ابتدا برای ساخت اپلیکیشن‌های موبایل ساخته شده است. اگر شما بتوانید بازده استثنایی را از این پردازنده دریافت کنید نتیجه این‌گونه خواهد بود که قدرت بیشتر، فرکانس بیشتر و پهنای باند بیشتری در اختیار شما قرار خواهد گرفت.»

ویدئو منتشر شده از این تیم نیز مقایسه بین دو کنسول PS4 و Switch را نشان می‌دهد. اما جایی که Switch عملکرد بهتری دارد دقیقا کنسول PS4 با مشکل مواجه می‌شود و آن نوع شارژ پیچیده و خواندن و پردازش نادرست اطلاعات است. به‌نظر می‌رسد مانع اصلی این تست “کار کردن و موفقیت‌آمیز بودن” نباشد و بلکه “چگونگی” استفاده از قدرت منبع موضوع اصلی مورد بحث است.

سرانجام به‌نظر می‌رسید موضوع Mobile First چالش و مانع اصلی باشد تا جایی که حتی DF در تست خود توضیح می‌دهد ویژگی‌های بخش دستی Switch ممکن است اشکال ایجاد کنند اما حقیقت ماجرا به‌گونه دیگری پیش رفت. برای اینکه سونی بتواند رقیب برابری با ساخته نیتندو باشد باید مقیاس قدرت‌ سخت‌افزاری خود را کاهش دهد. امری که در زمان PS VITA آن را در نظر نگرفت.

بنابراین شاید ایده کلی اینکه بتوانیم منتظر Playstation Switch باشیم وجود داشته باشد اما شرکت سونی باید از اشتباهات خود روی کنسول دستی PS VITA درس گرفته باشد و موفقیت‌های نینتندو را برای خود الگو قرار بدهد.

منتظر Playstation Switch باشیم ؟ 1

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

14 + سه =