اخبار بازی سخت افزار و آموزش

انتشار اطلاعات جدید از میزان حافظه Nintendo Switch

در یک هفته اخیر شایعات و اخبار بسیاری پیرامون کنسول جدید نینتندو منتشر شده که برخی از آنها منابع خوبی داشته و بعضی دیگر تنها در قالب پیش‌بینی قرار می‌گیرند. در همین راستا یکی دیگر از منابع نزدیک به نینتندو امروز در توئیتر خود تصویری را منتشر کرده که میزان حافظه رم Nintendo Switch را 4 گیگابایت نشان می‌دهد. اگر کمی با مسائل فنی سخت افزار آشنایی داشته باشید، حتما می‌دانید که این تنها یک عدد است و پارامترهای بسیاری همچون نوع و سرعت رم در نهایت روی سرعت پردازش کنسول تاثیر می‌گذارند.

این نکته را هم باید در نظر گرفت که معمولا چیزی حدود نیمی از حافظه رم معمولا در اختیار تولیدکننده‌های بازی قرار نمی‌گیرید و مابقی به سیستم‌عامل و موارد دیگر اختصاص پیدا می‌کند. به طور مثال کنسول پیشین نینتندو یعنی Wii U دو گیگابایت حافظه رم داشت که دوبرابر بیشتر از Xbox 360 مایکروسافت بود. هر دو کنسول Playstation 4 و Xbox One از 8 گیگابایت حافظه رم استفاده می‌کنند که کمی بیشتر از نصف آن در اختیار تولید‌کننده‌ها قرار دارد. هرچند هردوی این کنسول‌ها از لحاظ میزان رم یکسان هستند اما تفاوت در نوع آن باعث شده شاهد سرعت پردازش‌های مختلفی باشیم. با این توضیحات می‌توان نتیجه گرفت که عملا هر دو کنسول رقیب Nintendo Switch حافظه رم بیشتری دارند اما مطمئنا برای پلتفرم نینتندو که چیزی شبیه به یک تبلت است این موضوع اهمیت چندانی پیدا نمی‌کند.

اگر سوئیچ را با تبلت‌ها مقایسه کنیم، متوان به سراغ آیپد اپل رفت. آیپد پرو 9.7 اینچی 2 گیگابایت رم دارد و مدل 12.9 اینچی از 4 گیگابایت رم استفاده می‌کند.

 

منبع

 

برچسب‌هاnintendo Nintendo Switch
محمد طالبیان

محمد طالبیان

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

سه × 5 =