اخبار بازی

ناشر GTA از اختلاف سطح خود با EA و Ubisoft می‌گوید

ناشر GTA از اختلاف سطح خود با EA و Ubisoft می‌گوید

وی جی مگ: غیرممکن است اگر بخواهیم موفقیت Take Two و زیر مجموعه آن 2K Games به عنوان ناشر GTA را را نادیده بگیریم اما باید به رقابت این کمپانی و رقبایش یعنی EA و Ubisoft توجه کرد و نگاهی به این موضوع داشت که هرکدام از این شرکت‌ها چه جایگاهی از صنعت بازی را به خود اختصاص داده‌اند. مسئله‌ای که مدیرعامل Take Two صحبت‌هایی را درباره آن صورت داده.

به گزارش وی جی مگ، در حال حاضر کمپانی Take Two یکی از موفق‌ترین ناشرهای صنعت بازی است و در همین راستا استراس زلنیک مدیرعامل این کمپانی طی آخرین مصاحبه خود صحبت‌هایی را درباره وضعیت رقابت با EA و Ubisoft مطرح کرده. زلنیک به این موضوع اشاره داشته که Take Two از دید درآمد وضعیت بهتری را نسبت به Ubisoft دارد در شرایطی که به اندازه آنها نیرو نداشته و رقابت شکل گرفته باعث شده که رقیب فرانسوی تمرکز بیشتری روی ساختار سازمانی خود داشته باشد. مدیرعامل Take Two در ادامه توضیح داده که «ما کسب و کاری جهانی هستیم اما بزرگ نیستیم و 4200 نیرو داریم. در 17 نقطه دنیا استودیو داریم در شرایطی که Ubisoft چیزی حدود 14 هزار نیرو داشته و متوجه نمی‌شویم که چگونه درآمدی کمتر از ما را کسب می‌کنند.»

زلنیک همچنین به سیاست‌های EA نیز اشاره کرده که قصد دارند تمامی بازی‌های خود را به یک موتور گرافیکی (Frosbite) توسعه دهند، استراتژی که برای Take Two معنا ندارد. مدیرعامل کمپانی ناشر GTA گفته «به کیفیت آثار ما و آنها (EA) نگاه کنید. ما بهترین بازیسازهای حاضر در این صنعت را داریم و بهترین نتیجه را کسب می‌کنیم. تفکر ما این است که لزومی برای استفاده از یک موتور گرافیکی برای تمامی بازی‌ها وجود ندارد. کمپانی Midway شرایطی مشابه با EA در زمینه تکنولوژی ساخت بازی را تجربه کرد و نهایتا ورشکسته شد. شواهد موجود به خوبی نشان می‌دهد که سیاست‌ استفاده از یک موتور گرافیکی شکست خورده است.»

محمد طالبیان

محمد طالبیان

2 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

سیزده + پانزده =