اخبار بازی

نظر تهیه کننده بازی Anthem درباره نقدهای Mass Effect Andromeda

نظر تهیه کننده بازی Anthem درباره نقدهای Mass Effect Andromeda

وی جی مگ: بازی Mass Effect Andromeda در ابتدای سال 2017 عرضه شد و نتوانست رضایت منتقدان و مخاطبین این سری را کسب کند. امروز صبح آقای Mark Darrah تهیه کننده بازی Anthem و سری Dragon Age که البته به صورت مستقیم نقشی در توسعه Andromeda نداشت درمورد این بازی و نقدهای ضعیف آن اظهارنظر کرد.

به گزارش وی جی مگ، در آغاز Darrah اعتراف کرد که Mass Effect Andromeda مخصوصا در هنگام عرضه بازی بسیار ناقصی بود. سپس طی ماه‌های آینده استودیو سازنده یعنی Bioware بخشی از باگ‌های آن را برطرف نمود. در ادامه Darrah به بررسی بازی‌هایی پرداخت که در بازه زمانی مشابه همزمان با Andromeda منتشر شدند. وی معتقد است با وجود عرضه بازی‌های بسیاری موفقی همچون NieR: Automata، Nioh، Horizon: Zero Dawn و The Legend of Zelda: Breath of the Wild که همگی از قبل از Mass Effect منتشر شدند آن بازه زمانی بساری شلوغ بوده است.

تهیه کننده بازی Anthem از این جملات مقصود خاصی دارد. مسلما وقتی بازی کنار بهترین عناوین سال منتشر می‎شود باید حرفی برای گفتن وجود داشته باشد. هنگامی که چهار عنوان از بهترین آثار سال همان ابتدا منتشر می‌شوند مخاطبین برای تهیه Mass Effect Andromeda که مشکلات فراوانی در ساختار خود داشته تمایلی از خود نشان نخواهند داد. اگرچه این مقایسه چندان هوشمندانه نبوده اما نمی‌توان تاثیر عملکرد درخشان بازی‌های دیگر نام‌برده را بر نقدهای Mass Effect Andromeda نادیده گرفت.

برای مثال او به Dragon Age: Inquisition اشاره کرد که در سالی (2014) منتشر شد که عناوین چندان با کیفیتی منتشر نشده بودند. البته Inquisition در مجموع بازی باکیفیتی بود که تا مدت‌ها پشتیبانی قابل قبولی نیز از آن صورت گرفت و هم‌چنان نیز بسیاری از طرفداران آن را دوست دارند. اما Andromeda از ابتدا یک بازی ناقص بود و به سرعت نیز پشتیبانی EA را از دست داد. Mark Darrah در آخر توضیح داد شاید اگر Mass Effect Andromeda در زمان بهتری عرضه می‌شد و مشکلات آن نیز کمتر بود عملکرد بهتری از آن دیده می‌شد.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

3 × پنج =