اخبار بازی

نظر مدیرعامل Microsoft درباره وضعیت Xbox One

نظر مدیرعامل Microsoft درباره وضعیت Xbox One

وی جی مگ: در جلسه پرسش و پاسخ طی کنفرانس شرکت مایکروسافت برای اعلام گزارش مالی خود مدیرعامل این شرکت آقای ساتیا نادلا و مدیر ارشد مالی خانم امی هود درباره وضعیت Xbox One و پلتفرم‌های خود توضیحاتی ارائه کردند.

به گزارش وی جی مگ، هنگامی که از نادلا در مورد رشد درآمد بخش گیمینگ مایکروسافت سوال شد وی توضیح داد که  شرکت مایکروسافت استراتژی مشخصی برای بخش بازی‌های ویدئویی خود دارد که به شرکت در هر دو زمینه افزایش فرصت‌ها و افزایش سرمایه‌گذاری در لایه‌های مختلف کسب‌وکار کمک می‌کند.

به گفته نادلا کنسول XBOX ONE سرگرم‌کننده و درگیرکننده‌ترین کنسول بازار محسوب می‌شود. هر زمان که یک بازی فرست‌پارتی یا ترد‌پارتی منتشر می‌شود پلتفرم مایکروسافت بهترین مکان برای تعامل به شمار می‌رود. مایکروسافت به عنوان یک شرکت صاحب کنسول، مزیت‌های زیادی را از پلتفرم مذکور خود کسب می‌کند.

این استراتژی تنها به کنسول XBOX ONE محدود نبوده زیرا مایکروسافت سرویس‌های دیگری چون Game Pass، Xbox Live و Mixer را در اختیار دارد که همگی برای ارائه خدمات به گیمرها فراهم شده‌اند. تزریق سود سهام به دست آمده توسط مایکروسافت برای گسترش بخش Azure نیز عامل مهم دیگر به شمار می‌رود که توسط نادلا به آن اشاره شد. مایکروسافت می‌داند ساخت‌ بازی‌های فرست‌پارتی چه اهمیتی دارد و به همین دلیل سرویس‌هایی در Azure برای توسعه‌دهندگان مهیا کرده است. مالکیت The PlayFab مثالی مستقیم برای این موضوع به شمار می‌رود. این‌ها اهرم‌هایی هستند که شرکت مایکروسافت در دنیای گیم در اختیار دارد و سرمایه‌گذاران نیز می‌‌توانند روی موارد اشاره شده به خصوص روی Azure حساب ویژه‌ای باز کنند.

امی هود نیز اضافه کرد که انتظار دارد تا عملکرد سرویس‌ها و نرم‌افزارهای پلتفرم XBOX همواره در گزارشات مالی آینده هم با رشد همراه باشد. بخشی از این موضوع به عملکرد ماه‌های گذشته بستگی دارد. در گزارشات کنونی افزایش درآمد دو رقمی به چشم می‌خورد که باید ادامه داشته باشد. علاوه‌بر این ممکن است نوساناتی نیز در آمار و ارقام وجود داشته باشد. بازی‌های ترد پارتی همواره باعث افزایش درآمد می‌شوند.

منبع: Dualshockers.com

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

19 − یازده =