اخبار بازی

نگاه جدی بازی Cyberpunk 2077 به سیاست

نگاه جدی بازی Cyberpunk 2077 به سیاست

وی جی مگ: عنوان Cyberpunk 2077 از زمان معرفی توجهات بسیاری را به خود جلب کرده. در حالی که امروز بسیاری از سازندگان از پرداختن به مسائل سیاسی خجالت می‌کشند اما سازنده اثر مذکور یعنی شرکت CD Projekt RED از پرداختن به مسائل چندلایه و پیچیده و مشکلات واقعی واهمه و ترسی نداشته و از نگاه جدی بازی Cyberpunk 2077 به سیاست خبر می‌دهد.

به گزارش وی جی مگ، طراح کوئست‌های بازی آقای پاتریک مایلز در صحبت با Official Xbox Magazine توصیح داد که به طور کلی سایبرپانک یک ژانر سیاسی و انتقادی به شمار رفته و بازی در دست ساخت آن‌ها نیز همین روند و سنت را حفظ کرده و ادامه می‌دهد. «عنوان Cyberpunk 2077 درباره مردمانی است که عده‌ای از آن‌ها در راس قدرت قرار داشته و سایرن بدون هیج گونه دارایی در طبقه محروم و ضعیف جامعه قرار دارند. این قدرت به واسطه پول، سلسله مراتب کاری، تکنولوژی و خشونت مهیا شده است. فضای موجود در بازی اصلی Cyberpunk 2020 هم به مانند فضای موجود در داستان‌های سری The Witcher بوده و دنیای انتقادی نویسنده را به نمایش می‌گذاشت. ما از به نمایش در آوردن چنین مواردی در بازی‌های خود ترسی نداشته و خجالت نکشیده و از نگاه جدی بازی Cyberpunk 2077 به سیاست و مسائل پیچیده به شما خبر می‌دهیم.»

«برای ما عناوین بزرگسال تنها به وجود محتویات جنسی و خشونت در آن‌ها خلاصه نمی‌شود. ما می‌خواهیم شما را با مسائل پیچیده و چندلایه نه فقط به صورت تصویری بلکه به صورت ذهنی و فکری درگیر نماییم. سایبرپانگ ذاتا یک ژانر سیاسی بوده و ذاتا یک فرنچایز و مجموعه سیاسی به شمار می‌رود. این ژانر جایگاه انتقاد نسبت به دنیایی است که در آن زندگی می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم آن را به صورتی مهیج و پیچیده به اجرا در بیاوریم.»

«Cyberpunk 2077 درباره جهانی است که در آن به صورت ناامیده‌کننده‌ای تعداد اندکی از افراد بسیار ثروتمند، راس ساختار شرکت‌های رام‌نشدنی را در اختیار داشته و بر دنیای از هم پاشیده‌ای که طیف وسعی از جمعیت آن در چرخه تمام‌نشدنی از فقر و خشونت زندگی می‌کنند حکومت و سلطنت می‌کنند. البته میزان تفاوت آن با دنیای کنونی ما بستگی به دید منحصر به فرد شما دارد.»

عنوان مورد انتظار Cyberpunk 2077 هم‌اکنون برای سه پلتفرم XBOX ONE، PS4 و PC در حال ساخت و توسعه بوده و هم‌اکنون تاریخ عرضه مشخصی ندارد.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

2 + نوزده =