اخبار بازی

نیمی از والدین به درجه سنی بازی‌ اهمیت نمی‌دهند

نیمی از والدین به درجه سنی بازی‌ اهمیت نمی‌دهند

وی جی مگ: از قانون بن خرده‌فروشی‌ها برای فروش بازی بزرگسال به کودکان تا بحث برای رده‌بندی عناوین مختلف نشان می‌دهد درجه سنی بازی‌ از اهمیت فراوانی برخوردار است. هر کشوری نیز قوانین خاصی و در عین حال سخت‌گیرانه‌ای را برای این مسئله اتخاذ کرده در حالی که همه مواقق هستن هر بازی مناسب هر بازه سنی نمی‌باشد.

به گزارش وی جی مگ، وبسایت Childcare.co.uk از میان 2000 والدین در بریتانیا نظرسنجی را به عمل آورده و نتیجه آن در حالی که ناامید کننده بوده اما چندان جای تعجب ندارد که نیمی از آن‌ها اجازه می‌دهند فرزندان آن‌ها بازی‌های با درجه سنی 18+ را تجربه نمایند. بدون آن که از محتویات آن اطلاعی داشته باشند. اگرجه فروشگاهی مانند GameStop سیاسیت‌هایی در خصوص یادآوری و توضیح ESRB برای والدین دارد اما بسیاری از فروشندگان و خرده‌فروش‌ها توضیحاتی در این خصوص به والدین کودکان ارائه نمی‌‍دهند.

در ایالت متحده آمریکا نیز قوانین مربوط به ESRB وجود دارد اما حروف کوچکی که کنار کاور بازی‌ها دیده می‌شود تمامی محتویات آن‌ها را مشخص نمی‌کند. زیرا محتویات همه بازی‌های با درجه سنی بزرگسال یکسان نیست. زیرا ممکن است یک والد با خشونت موجود در Doom مشکلی نداشته باشد اما با محتویات جنسی موجود در GTA 5 مخالف باشد. اگرچه دلایل دریافت درجه سنی بازی‌ روی پشت کاور آن حک شده اما گاهی اوقات شاید کسی تفاوتی میان آن قائل نشود. اما باز هم بزرگ‌ترین مانع مربوط به والدین است زیرا موارد بزرگسال موجود در بازی‌ها می‌تواند به اندازه فیلم‌ها تاثیر داشته باشد. این مورد در حالی است که 86 درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اظهار کردند به محدودیت‌های ایجاد شده در بازی‌ها اهمیتی نمی‌دهند در حالی که این میزان برای محدودیت فیلم‌ها به 24 درصد اشاره دارد.

برچسب‌هاDoom ESRB GTA 5 video games بازی
فرداد معبودی

فرداد معبودی

1 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

1 × 2 =