اخبار بازی

هر آن چیزی که باید از تاریخ عرضه و سخت افزار PS5 بدانید

هر آن چیزی که باید از تاریخ عرضه و سخت افزار PS5 بدانید

وی جی مگ: مدت زیادی تا اتمام نسل فعلی کنسول‌های خانگی باقی نمانده و از همین حالا شایعات مختلفی پیرامون تاریخ عرضه و سخت افزار PS5 منتشر شده که سعی داریم در ادامه آنها را مورد بررسی دقیق‌ قرار دهیم. اطلاعاتی که نشان می‌دهند به احتمال فراوان چیزی حدود دو سال از عمر PS4 باقی مانده و کنسول آینده سونی احتمال فراوان از پردازنده AMD برای فراهم کردن قدرت خود استفاده می‌کند.

به گزارش وی جی مگ، اولین مسئله‌ای که باید به آن اشاره کرد این است که سونی اعلام کرده برنامه دارد تا سال 2021 از PS4 پشتیبانی کند. شاید بسیاری فکر کنند که این موضوع به معنی عرضه PS5 در سال 2021 است اما باید به این مسئله توجه داشت که معمولا پشتیبانی از کنسول‌های خانگی حتی بعد از عرضه نسل بعدی نیز ادامه دارد. با توجه به این موضوع می‌توان انتظار داشت که PS5 تا پیش از سال 2021 وارد بازار جهانی شود. در همین راستا به تازگی یکی از تحلیل‌گران NPD اعلام کرده که انتظار دارد کنسول بعدی سونی یعنی PS5 در سال 2020 روانه بازار شود. زمانی که با توجه به فهرست فعلی بازی‌های در حال ساخت و انحصاری سونی برای PS4 منطقی به نظر می‌رسد.

شایعات اما به این مسئله اشاره دارند که بخش اصلی قدرت سخت‌ افزار PS5 به واسطه استفاده از پردازنده‌های رایزن AMD فراهم می‌شود. البته به نظر می‌رسد که سونی قصد دارد معماری این پردازند‌ه‌ها را برای استفاده در PS5 تاحدودی تغییر دهد. در حال حاضر اطلاعاتی به دست آمده که نشان می‌دهد سونی روی این موضوعات فعالیت‌های تحقیقاتی انجام می‌دهد. تحقیقاتی که در انتهای عمر PS2‌ برای PS3 نیز انجام شده بود. چندی پیش تایید شد که خبری از PS5 در نمایشگاه E3 2018 نیست اما بسیاری از کارشناس‌ها انتظار دارند که حداقل در سال آینده میلادی شاهد انتشار اخبار بیشتری از PS5 باشیم که باید ادامه دهنده موفقیت چشم‌گیر PS4 باشد.

محمد طالبیان

محمد طالبیان

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

4 × دو =