اخبار بازی

هوش مصنوعی گوگل درکنار شما بازی خواهد کرد!

هوش مصنوعی گوگل

گوگل در حال توسعه یک هوش مصنوعی به نام SIMA (Scalable Instructible Multiworld Agent) است که بر پایه فناوری DeepMind بنا شده. هدف از این پروژه، ایجاد یک همراه مجازی برای بازی‌های ویدیویی است که بتواند دستورات کلامی را درک کند و به شکلی طبیعی و انسان‌گونه با بازیکن تعامل داشته باشد. این هوش مصنوعی گوگل قرار نیست صرفاً یک حریف یا ربات از پیش برنامه‌ریزی شده باشد، بلکه یک عامل هوشمند قابل آموزش است که می‌تواند در دنیای مجازی بازی تعامل‌های مفیدی انجام دهد.

گوگل با همکاری هشت استودیوی بازی‌سازی، مدل SIMA را در بازی‌های جهان‌باز یا اوپن ورلد مختلفی مانند Valheim، Goat Simulator 3 و No Man’s Sky آزمایش کرده است. نسخه فعلی هوش مصنوعی گوگل یا همان SIMA، قادر به انجام حدود 600 مهارت پایه، از جمله حرکت در محیط، تعامل با اشیاء و استفاده از منوها است. این قابلیت‌ها می‌تواند به کاهش جنبه‌های تکراری و خسته‌کننده بازی‌ها کمک کند و تجربه بازی را برای بازیکنان بهبود بخشد.

هوش مصنوعی گوگل درکنار شما بازی خواهد کرد! 1

نتایج اولیه امیدوارکننده به نظر می‌رسد و گوگل ادعا می‌کند که مدل SIMA آموزش دیده، حتی در بازی‌های ناشناخته که یک تجربه کاملا جدید برایش بوده است نیز عملکرد خوبی داشته است. با این حال، هنوز چالش‌هایی در زمینه توانایی هوش مصنوعی در واکنش، سازگاری و رفتار مناسب در زمان واقعی وجود دارد.

اگرچه هوش مصنوعی در بازی‌های ویدیویی مفهوم جدیدی نیست، اما هوش مصنوعی گوگل یعنی SIMA با تکیه بر دو ورودی اصلی یعنی تصاویر روی صفحه نمایش و دستورات کاربر، می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر گیم‌پلی کلی داشته باشد. گوگل تأکید می‌کند که این پروژه هنوز در مراحل ابتدایی است و انتظار می‌رود با یادگیری از بازی‌های بیشتر، SIMA چندمنظوره‌تر و سازگارتر شود. باید منتظر ماند و دید که این فناوری چگونه توسعه می‌یابد و بر آینده بازی‌های چندنفره یا مولتی پلیر چه تأثیری خواهد گذاشت.

آیا ممکن است همراه co-op بعدی شما یک هوش مصنوعی باشد؟ نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

مهسا .ط

مهسا .ط

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

سه × 3 =