اخبار بازی E3 2018

واکنش EA به قهرمان های مونث بازی Battlefield 5

واکنش EA به قهرمان های مونث بازی Battlefield 5

وی جی مگ: وقتی EA بازی Battlefield 5 را معرفی کرد خیلی‌ها دیوانه شدند. بیشتر دیوانگی مردم به خاطر هیجان خالصی بود که برای دیدن نسخه بعدی این سری منتظر بودند. به هر حال بعضی‌ها به خاطر اینکه بازی جنگ جهانی دوم را روایت می‌کند ناراضی بودند. همچنین وجود شخصیت زن در بازی مورد بحث قرار گرفت.

به گزارش وی جی مگ، در پی واکنش به وجود شخصیت زن، EA بی درنگ از تصمیم خود دفاع  کرد، تصمیمی که قبلا با تردید مواجه شده بود ولی این بار با قاطعیت جواب داد. در طی مصاحبه‌ای با  Gamasutra مدیر خلاق کمپانی EA یعنی  Patrick Söderlund گفت که این واکنش درست نبود و قرار نیست که تصمیم خود را عوض کند و همچنین پاسخ شفافی داد که به واکنش ها اهمیتی نمی دهد. «ما برای دلیلی روی تصمیم خود پا فشاری می‌کنیم، فک می‌کنم بعضی از مردم آن را درک نمی کنند. پس دو انتخاب دارید: تصمیم ما را قبول کنید و بازی را بخرید یا اینکه می توانید بازی را نخرید من مشکلی با خریده نشدن بازی ندارم.»

مدیر اجرایی اضافه کرد: «ما چنین احساسی در دنیای امروز داریم: من یک دختر 13 ساله دارم که وقتی تریلر بازی را مشاهده کرد و تمام آن اتفاقات را دید از من پرسید پدر چرا این اتفاق می افتد؟» او Fortnite بازی می کند و می گوید من در بازی Fortnite می توانم یک دختر باشم. برای چی مردم به خاطر این خیلی ناراحت هستند؟ اون به من نگاه می کرد و نمی توانست درک کند. من به عنوان پدر چگونه می خواهم به این پاسخ دهم؟ در پاسخ به او گفتم می دونی چیه؟ این اصلا  درست نیست.

مردمی که تحصیلات ندارند، نمی توانند درک کنند که این یک سناریوی پذیرفتنی است و گوش کنید: این یک بازی است. همچنین اضافه کرد که بازی های امروز همه از نظر جنسی تنوع دارند به گونه ای که قبلا نبود. بسیاری از گیمرهای مونث هستند که می خواهند بازی کنند و همچنین گیمرهای پسری که می خواهند به عنوان دختر بازی کنند. Söderlund  همچنین گفت که این فقط یک فیلم PR از سوی ناشر نبود، توسعه دهندگان DICE نیز می خواستند که شخصیت مونث به بازی اضافه کنند. حال باید ببینیم که این واکنش #NotMybattlefield بر روی فروش بازی تاثیر می‌گذارد یا نه.

حال شما چه طرفدار این انتخاب باشید یا نباشید چیزی که زیبا است، پافشاری سازندگان و ناشران بازی بر روی تصمیم و ساخته خودشان است. معمولا در اعتراضات به این بزرگی ناشران سعی می کنند تا دوباره تصمیمات خود را بگیرند و با وجود احتمال فروش کمتر Battlefield V به کار خود ادامه می دهند. بازیBattlefield V در تاریخ 19 اکتبر امسال بر روی پلتفرم‌های PC، PS4 و Xbox one xمنتشر می شود.

امیر تقی زاده

امیر تقی زاده

1 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

10 − هفت =