اخبار بازی

پایانی برای اعتصاب صداگذارهای حاضر در صنعت بازی

پایانی برای اعتصاب صداگذارهای حاضر در صنعت بازی

اتحادیه SAG-AFTRA که با حضور 160 هزار بازیگر و صداگذار در کشور آمریکا به کار می‌پردازد به تازگی توافقی دست پیدا کرده است که شاید پایانی برای اعتصاب صدگذار‌ها باشد که از سال گذشته میلادی در حال پیگیری است.

این موج اعترض و اعتصاب از ماه اکتبر سال 2016 میلادی به آغاز شد و این مقدار از اعتصاب در تاریخ SAG-AFTRA بی سابقه بوده است. این اعتصاب به صورت مستقیم در اعتراض به 11 شرکت بود که از میان آنها می‌توان به EA، WB Games، Disney Character Voices، Activision، Blindlight، Insomniac Games، Take Two و … اشاره کرد.

بر اساس اعلامیه جدیدی که توسط اتحادیه ارائه شده است به نظر می‌رسد که زمان به پایان رسیدن این اعتصاب فرا رسیده است. بر اساس این توافق تمام حق و حقوق صداگذار باید قبل از عرضه بازی‌ها به وی عرضه شود که بر اساس تعداد جلسات ضبط تعیین خواهد شد. قیمت پایه برای صداگذاری هر جلسه 75 دلار در نظر گرفته شده است و در ازای هر ده جلسه به 2100 دلار نیز خواهد رسید.

شاید از بزرگترین نماد‌های این اعتصاب بتوان به عدم حضور Ashley Burch اشاره کرد. او حاضر نشد که صداگذاری شخصیت Chloe در بازی Life is Strange Before The Storm را بر عهده بگیرد در صورتی که در نسخه قبلی این نقش را ایفا کرده بود. این نقش توسط صداگذاری به اسم Rhianna DeVries انجام شده بود که عضوی از اتحادیه نیست.

منبع

جواد محسنی

جواد محسنی

دبیر بخش خبر وبسایت VGMAG

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

6 − 5 =