اخبار بازی

پایان درگیری‌های حقوقی جان کارمک و ZeniMax

پایان درگیری‌های حقوقی جان کارمک و ZeniMax

وی جی مگ: بعد از پشت سر گذاشتن یک سال جنگ در دادگاه بالاخره درگیری‌های حقوقی جان کارمک و ZeniMax به پایان رسید. کارمک در گذشته یکی از چهره‌های اصلی استودیو id Software‌ بود که این روزها به عنوان زیر مجموعه کمپانی ZeniMax شناخته می‌شود.

به گزارش وی جی مگ، جان کارمک به عنوان یکی از خالقین مجموعه بازی Doom چند سال پیش استودیو سازنده این اثر را ترک کرد و اکنون به عنوان مدیر فنی Oculus شناخته می‌شود و سال 2017 شکایتی را از ZeniMax صورت داد که طی آن اعلام شده بود این کمپانی اضافه حقوق او در گذشته را پرداخت نکرده است.

کارمک اعتقاد داشت که ZeniMax تنها 22.5 میلیون دلار از 150 میلیونی که حق او بوده را پرداخت کرده و به همین واسطه درگیری‌های حقوقی جان کارمک و ZeniMax شروع شد. این در حالی است که ZeniMax مدتی است توانسته شکایت موفقی را علیه Oculus ثبت کند. شکایتی 500 میلیون دلاری که سال گذشته به نتیجه رسید و طی آن Oculus به دلیل استفاده از تکنولوژی‌های تولید شده توسط id Software به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های ZeniMax محکوم شد.

حالا کارمک در توئیتر خود اعلام کرده که ZeniMax توانسته رضایت او را در این درگیری حقوقی به دست آورده و پرونده شکایت او مختومه شده.

محمد طالبیان

محمد طالبیان

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

نه + ده =