اخبار بازی

پایان پشتیبانی Minecraft از کنسول‌های قدیمی نزدیک است

پایان پشتیبانی Minecraft از کنسول‌های قدیمی نزدیک است

وی جی مگ: شرکت مایکروسافت اعلام کرد پشتیبانی Minecraft از کنسول‌های قدیمی به پایان خود نزدیک می‌شود. در امتداد همین امر با انتشار به‌روزرسانی بعدی که Aquatic نام دارد، پشتیبانی نسخه‌های XBOX 360، PS3، PS VITA و WiiU خاتمه خواهد یافت.

به گزارش وی جی مگ، سخن‌گویی از این شرکت طی پستی در بلاگ رسمی بازی توضیح داد «اگرچه ما دوست داریم تا به صورت دائمی و برای همیشه محتویات جدید را برای همه پلیرهای Minecraft ارائه کنیم اما پلیرهای نسخه‌ کنسول‌های قدیمی تنها 5 درصد از پلیرهای فعال بازی را شامل می‌شوند. بنابراین ما تصمیم سختی را اتخاذ کردیم تا تلاش‌ها و تمرکز خود را به نسخه‌هایی اختصاص دهیم که بیشترین مخاطبین Minecraft را تشکیل می‌دهند. به‌علاوه‌ برنامه داریم تا ویژگی‌های جدیدی را به نسخه‌های PS4، Java و نسخه‌هایی که با انجین Bedrock Engine توسعه یافته و روی کنسول‌ها، موبایل ها و Windows 10 عرضه شده اضافه نماییم.»

نکته جالب توجه این موضوع است که نسخه Nintendo 3DS این بازی که در انحصار کنسول‌های New 3DS بوده و سال گذشته نیز عرضه شد در موارد اشاره شده که پشتبیانی از آن‌ها به زودی پایان خواهد یافت جایی ندارد. با توجه به این که New 3DS از نظر سخت‌افزاری و تکنولوژی مورد استفاده، ضعیف‌ترین پلتفرمی است که Minecraft روی آن انتشار یافته و میزان پلیر زیادی را هم در بر نمی‌گیرد ادامه پشتیبانی از آن از نکات قابل‌توجه به شمار می‌رود. شاید این موضوع که نسخه 3DS عنوان Minecraft تازه در سال گذشته منتشر شد تنها دلیلی باشد که پشتیبانی از آن به زودی خاتمه نمی‌یابد.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

ده + نه =