اخبار بازی

پای هری پاتر هم به پرونده سرقت اطلاعات جان کارمک باز شد

دیروز از نتیجه اولیه پرونده Zenimax برعلیه سازندگان هدست واقعیت مجازی آکیلس صحبت کردیم و توضیح دادیم که در جریان این پرونده آکیلس محکوم به پرداخت 500 میلیون دلار شده است.

هرچند حکم صادر شده مربوط به بندی در قرارداد جان کارمک مبنی بر فاش نکردن اطلاعات است اما وکلای Zenimax اعتقاد دارند که بخش دیگری از شکایت آنها به سرقت اطلاعات توسط کارمند سابق id Software به عنوان زیرمجموعه این شرکت می‌شود.

اطلاعات به دست آمده توسط کارشناس‌های تخصصی نشان از این دارد که جان کارمک از طریق یک USB درایو اطلاعات تکنولوژی واقعیت مجازی Zenimax را از این شرکت خارج کرده و در گوگل به دنبال راهی برای پاک کردن آنها بوده.

بعد از انتشار گزارش دادگان برگزار شده در دالاس، حالا نوبت به جان کارمک رسیده تا بیانیه‌ای را در این رابطه منتشر کند. جان کارمک در توضیحاتش، تمرکز اصلی را روی مدارکی گذاشته که توسط کارشناس‌های تخصصی این حوزه به دست آمده‌اند.

طبق گفته مدیرفنی پروژه آکیلس، تمام اطلاعات او پیش از خروجش ثبت شده‌اند و هیچ فرصتی برای انجام سرقت اطلاعات فنی وجود نداشته. از دید کارمک کافیست شما تا چند بخش هری پاتر را از داستان حذف کنید تا با همان روند همیشگی داستان‌های شکل گرفتن قهرمان روبرو شوید. همین موضوع درباره Star Wars و صدها داستان دیگر صدق می‌کند.

از دید کارمک کاری او که برای ساخت آکیلس ریفت انجام داده و Zenimax مدعی سرقت آن است از همین روند پیروی می‌کند. تکنولوژی مورد استفاده از دید کارمک نکاتی اولیه هستند که هرجایی پیدا می‌شوند و نیازی به سرقت آنها نیست.

کارمک حتی اعتقاد دارد که توضیحات ارائه شده از سوی کارشناس فنی به قدری اشتباه و احمقانه است که گویی به او پول داده‌اند تا اعتراف دروغ کند. در نهایت باید دید که با برگزاری دادگاه تجدید نظر چه سرنوشتی انتظار پرونده Zenimax و آکیلس را می‌کشد.

 

منبع

محمد طالبیان

محمد طالبیان

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

1 + 2 =