اخبار بازی

پرفروش‌ترین‌های سال گذشته Steam اعلام شد

پرفروش‌ترین‌های سال گذشته Steam اعلام شد 1

ترکیبی از قدیمی و جدید، کوچک و بزرگ، Valve بازی‌های پرفروش پلتفرم Steam در سال 2016 را اعلام کرد. این بازی‌ها در چهار دسته پلاتینوم، طلایی، نقره‌ای و برنز رده بندی شده‌اند. به نظر می‌رسد که Steam بار دیگر سال خوبی را تجربه کرده است.

بهترین فروش بازی‌ها مربوط به دسته پلاتینوم بود که بازی‌های همچون Dota 2، CS:GO، XCOM 2، Total War: Warhammer و Civilization 6 در آن حضور دارند. همچنین بازی‌های مالتی‌پلتفرمی مثل The Division و Dark Souls هم در دسته پلاتینوم خودنمایی می‌کنند.

بازی بحث برانگیز Hello Games یعنی No Man’s Sky با توجه به نمره پایین کاربران در دسته پلاتینوم حضور دارد و شاید بروزرسانی این بازی باعث شده است تا فروش بازی بهتر شده باشد. همچنین در قسمت پلاتینوم شاهد حضور بازی‌هایی هستیم که در سال 2015 عرضه شدند. Rocket League همچنان با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد و در کنار آن به نظر می‌رسد که GTA V به این زودی‌ها قصد جداشدن از جدول پرفروش‌ترین بازی‌ها را در ذهن ندارد. در این بین بسته الحاقی The Witcher 3 با نام Blood & Wine نیز حضور پررنگی در دسته بندی پلاتینوم دارد. همچنین Addonهای قابل دانلود بازی Fallout در این دسته مشاهده می‌شوند.

اما در رده بندی طلایی شاهد حضور بازی‌هایی همچون Rise of the Tomb Raider و Stardew Valley هستیم. بازی Dead By Daylight نیز همه را متعجب کرده و با فروش خوب خود در رده طلایی قرار گرفته است. بازی‌های قدیمی‌تری که تمرکز خاصی روی قسمت مالتی‌پلیر دارند نیز فروش خوبی را تجربه کرده و بازی‌های خوب این سبک اکثرا در قسمت طلایی حضور دارند. بازی‌هایی همچون Rainbow Six: Siege، Ark: Survival، Call of Duty: Black Ops 3 و حتی ARMA 3 همگی در رده بندی طلایی قرار دارند.

در قسمت نقره‌ای شاهد حضور بازی‌هایی همچون Far Cry Primal،  Watch Dogs 2، Deus Ex: Mankind Divided و PayDay 2 بودیم.

در قسمت برنز و شاید در کمال تعجب شاهد حضور دو بازی تقریبا بزرگ هستیم که شاید انتظار بیشتری از فروش آنها می‌رفت. هر دو بازی Dishonored 2 و فصل اول Hitman با فروش مطابق انتظار روبرو نشدند و در رده برنز قرار گرفتند. در این رده شاهد حضور بازی‌هایی مثل Firewatch، Astroneer و Left 4 Dead 2 بودیم که در سال 2009 عرضه شده است!

منبع

جواد محسنی

جواد محسنی

دبیر بخش خبر وبسایت VGMAG

1 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

9 + 3 =

  • ۳ تا از بازیهای پلاتینوم رو دارم. ویچر که محشر بود. با دارک سولز که هنوز درگیرم و دارم تلاش میکنم یه miracle build برای PvP درست کنم ولی همش میبازم. GTA هم هر کاری میکنم حس بازی کردنش نیست. تو توتاریال موندم.