اخبار بازی

پشتیبانی Valve از مادهای پر از مشکل و پولی Skyrim

در سال 2015 بود که ماد‌های پولی راه خود را به Steam و مخصوصا بازی Skyrim پیدا کردند. در نهایت این نوع سیستم فروش ماد با استقبال خوبی روبرو نشد و مشکلات فراوانی را به ارمغان آورد.

حالا Gabe Newell موسس Valve در این مورد سخن گفته و اشاره کرد:« من فکر می‌کنم ماد‌ها مقدار زیادی از شخصیت Valve را تشکیل دادند و ما فکر می‌کنیم که باید زحمات آنها را جبران کنیم. من فکر می‌کنم اگر زحمات کسانی که ماد درست می‌کنند جبران نشود، این یک باگ در سیستم به شمار می‌رود.»

این سیستم در سال 2015 ارائه و با بازخورد عمدتا منفی کاربران روبرو شد. این ویژگی بعد از تنها چند روز برای همیشه از Steam حذف گشت. Newell در مورد مشکلات توضیح داد:« Skyrim یک وضعیت منحصر به فرد بود که باعث ایجاد مشکلات فراوانی گشت. به نظر من ما زمان درستی برای معرفی و بهره‌برداری از این ویژگی را انتخاب نکرده بودیم اما در پایه و اساس جامعه بازی باید افرادی که خلاقیت در آن به خرج می‌دهند را مورد تعریف و تمجید قرار دهد و این امر برای Valve بسیار مهم است.»

او همچنین در ادامه اشاره کرد که اگر مشکلات Skyrim پیش نمی‌آمد این سیستم می‌توانست تا امروز با قدرت به کار خود ادامه دهد اما حالا نیز آنها اطلاعات بسیار ارزشمندی را در اختیار دارند. Newell گفت:« تجربه بسیار بدی بود اما ما توانستیم اطلاعات بسیار کارآمدی را از آن کسب کنیم.»

تا به امروز برنامه از سمت Valve برای معرفی دوباره این ویژگی منتشر نشده است اما با توجه به صحبت‌های Newell می‌توان گفت که بازگشت این ویژگی به Steam چندان دور از انتظار نیست

منبع

جواد محسنی

جواد محسنی

دبیر بخش خبر وبسایت VGMAG

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

یک × سه =