اخبار بازی

پنج دلیل برای عدم عرضه همزمان The Legend of Zelda: Breath of the Wild با کنسول جدید نینتندو

تریلر جدید Legend of Zelda: Breath of the Wild

احتمال می‌رود تا The Legend of Zelda: Breath of the Wild همراه با عرضه Nintendo Switch منتشر شود اما حالا چند دلیل محکم برای عدم عرضه همزمان این بازی با کنسول نینتندو مطرح شده است.

1- نینتندو از اعلام تاریخ مشخص تفره می‌رود: چند ماه پیش بازی جدید زلدا برای عرضه در مارچ 2017 تاخیر خورد اما بعد از معرفی Switch، نینتندو تاریخ عرضه بازی را فقط به سال 2017 تغییر داد. بدین ترتیب در حال حاضر ماه مشخصی برای عرضه بازی جدید زلدا مشخص نشده است. در مورد این تصمیم نینتندو دو نگرش وجود دارد که هر دو آنها می‌توانند حقیقت داشته باشند. در نگرش اول می‌توان گفت که نینتندو از اطلاعات زیادی که منتشر کرده، پشیمان شده و قصد دارد تا تاریخ عرضه رسمی را فقط با نزدیک شدن به آن اعلام کند. در نگرش دوم نینتندو از کامل شدن بازی تا تاریخ مشخص شده مطمئن نیست و دوست دارد تا تمامی احتمالات برای تاخیر احتمالی این بازی را در نظر بگیرد.

2- مشکلات در عملکرد: سایت Digital Foundry با انجام تست‌های مختلف بر دموی قابل بازی Breath Of The Wild در E3 2016 به این نتیجه رسیده بود که این اثر از مشکلات شدید نرخ فریم رنج می‌برد. درست است که در آن زمان به احتمال زیاد مراحل ساخت بازی کامل نشده بود اما اگر دموی یک بازی در این حد مشکل داشته باشد نمی‌توان انتظاری از نسخه اصلی داشت.

3- نمایش‌های تکراری: از زمانی که The Legend of Zelda: Breath of the Wild معرفی شده است همیشه شاهد نمایش یک نقشه بزرگ و خالی هستیم که از آن به نام The Great Plateau یاد می‌شود. درست است که طرفداران بازی زلدا دوست دارند مناطق مختلف نقشه بازی مانند یک راز قبل از عرضه بازی نگه‌داری شوند اما بالاخره نینتندو باید نمایشی از قسمت‌های مختلف بازی داشته باشد. نینتندو قبلا اعلام کرده بود The Great Plateau کمتر از 1% نقشه بازی را تشکیل می‌دهد. اینجاست که علامت سوالی بزرگ در ذهن گیمر‌ها شکل می‌گیرد. اگر The Great Plateau درصد خیلی کمی از نقشه بازی را تشکیل می‌دهد خب پس بقیه آن کجاست؟ در اینجا تئوری کامل نبودن بازی که در بخش اول به آن اشاره کردیم قوت بیشتری می‌گیرد.

4- نمایش بازی به طرز مشکوکی خالی به نظر می‌رسید: در نمایش این اثر در E3 2016 مشاهده شد که The Great Plateau یک فضای بسیار خالی بود. نینتندو بعدها اعلام کرد که حتی شخصیت‌های غیر قابل بازی نیز از این نقشه حذف شدند تا قسمت‌هایی از داستان بازگو نشود. این بهانه چندان دور از ذهن به نظر نمی‌رسد و نینتندو دوست دارد تا تمامی قسمت‌های داستان را برای گیمر‌ها مخفی نگه دارد اما باز هم تئوری کامل نبودن این بازی مطرح می‌شود. نینتندو چون محتوای خاصی برای نمایش در اختیار ندارد از این ترفند برای سرگرم کردن گیمرها استفاده می‌کند.

5- هنوز نمایشی از این اثر روی Nintendo Switch انجام نشده است: The Legend of Zelda: Breath of the Wild اولین اثری بود که در تریلر رونمایی Switch نمایش داده شد اما هیچکس هنوز نمی‌تواند با اطمینان بگوید که این بازی واقعا روی Switch اجرا می‌شد. طرفداران متعصب این بازی از رنگ بندی و تغییرات کوچک دیگری به عنوان دلیل اجرا شدن این بازی در Switch یاد می‌کنند اما می‌توان این تغییرات را به راحتی برای Wii U نیز اجرا کرد. نینتندو نیز در مصاحبه‌ای اعلام کرد که نمایش زلدا نمایانگر محصول پایانی نخواهد بود. بدین ترتیب گمانه‌زنی‌ها برای عدم اجرا بازی روی Siwtch قوت می‌گیرد. امکان اینکه این اثر در کنفرانس ژانویه نینتندو نمایش کاملی داشته باشد وجود دارد.

منبع

جواد محسنی

جواد محسنی

دبیر بخش خبر وبسایت VGMAG

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

1 × 3 =