اخبار بازی

پکتر: تغییر سرویس Xbox Game Pass تاثیری روی فروش بازی‌ها ندارد

پکتر: تغییر سرویس Xbox Game Pass تاثیری روی فروش بازی‌ها ندارد

وی جی مگ: شرکت مایکروسافت به‌تازگی اعلام کرده است مشترکین سرویس Xbox Game Pass می‌توانند عناوین انحصاری این شرکت را در روز عرضه دریافت کنند. به عنوان مثال اگر مایل به تجربه بازی Sea of Thieves از استدیو Rare هستید، بجای تهیه آن مدتی بعد از عرضه، این بازی در روز انتشار به سرویس Xbox Game Pass افزوده خواهد شد. هم‌چنین این موضوع برای عناوین آینده این شرکت نظیر Crackdown 3، State of Decay 2 و نسخه‌های بعدی سری Halo، Forza و Gears of War هم صدق خواهد کرد.

اما پیامدهای این تغییر ساختار در این سرویس برای مایکروسافت چگونه خواهد بود؟ مخصوصا وقتی صحبت از عناوین فرست‌پارتی باشد که ربط مستقیم به فروش و عملکرد کنسول‌های Xbox One و Xbox One X خواهد داشت. در همین راستا سایت GamingBolt گفتگویی با آقای Michael Pachter آنالیزر صنعت گیم انجام داده است.

به گزارش وی جی مگ، Pachter در جواب به این سوال اینگونه پاسخ می‌دهد که « من فکر نمی‌کنم این مسئله ربطی به فروش کنسول داشته باشد. این سرویس راهی هوشمندانه برای ارائه دسترسی به خریداران است که با پول معقولی، به محتویات زیادی دسترسی پیدا کنند. موضوعی بیشتر از این وجود ندارد. با پول کامل دو بازی جدید که معادل 120 دلار است، مشترک این سرویس می‌تواند تمامی بازی‌های انحصاری مایکروسافت که حداقل شامل یک عنوان AAA بوده به همراه صدها بازی دیگر را تجربه کند.

برای افرادی که می‌خواهند حداقل یک بازی از عناوین مایکروسافت را در سال بخرند، این معامله بسیار خوب به نظر می‌رسد. ظاهرا عناوینی چون Halo، Forza و Gears of War طرفداران بسیاری دارند، بنابراین این افراد باید به دنبال تهیه سرویس Xbox Game Pass باشند. به شخصه هیچ ارتباطی بین این موضوع و فروش کنسول‌های XBOX نمی‌بینم. بلکه حتی ممکن است این برنامه در طولانی مدت تاثیرات مثبتی بر فروش کنسول‌های این خانواده داشته باشد.»

باید به این مسئله نیز توجه کرد که قیمت بازی‌های کنسول XBOX ONE به صورت معمول 60 دلار بوده و با توجه به این که هزینه اشتراک ماهانه سرویسXbox Game Pass ده دلار است، باید دید آیا این موضوع شرکت مایکروسافت را متحمل ضرر خواهد کرد؟ آیا این مسئله تاثیری روی هزینه تولید بازی‌ها و فروش آن‌ها در هنگام عرضه خواهد داشت؟ Pachter در رابطه با این موضوع نیز اینگونه پاسخ می‌دهد که « من این‌طور فکر نمی‌کنم. شاید افرادی باشند که تنها به مدت یک ماه عضو این سرویس شده و سپس از آن خارج شوند. اما عمده کاربران به صورت یک‌ساله به عضویت این سرویس در خواهند آمد.»

منبع

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

15 − ده =