اخبار بازی

پیش‌بینی درآمد 200 میلیارد دلاری صنعت بازی تا سال 2023

پیش‌بینی درآمد 200 میلیارد دلاری صنعت بازی تا سال 2023

وی جی مگ: شاید بیشتر از 50 سال طول کشید تا صنعت بازی برای اولین بار به درآمد 100 میلیون دلاری در سال رسید که دست‌یابی به این نقطه‌عطف، امری سخت مورد به شمار می‌رفت. با این حال درآمد 200 میلیارد دلاری صنعت بازی در چند سال آینده به هیچ وجه دور از انتظار نیست.

به گزارش وی جی مگ، موسسه Digi-Capital امروز گزارش مربوط به سه‌ماهه ابتدایی سال 2019 خود را منتشر کرد. پیش‌بینی صورت گرفته در این اطلاعات از درآمد 200 میلیارد دلاری صنعت بازی تا سال 2023 حکایت دارد. اگرچه در این گزارش به نکاتی هم‌چون سرمایه‌گذاری‌های منفی و افت ارزش سهام در بازار اشاره شد در مقابل مشخص شد سال گذشته 5.7 میلیارد دلار در کمپانی‌های سازنده و ناشر بازی سرمایه‌گذاری شده است. انتظار می‌رود بزرگ‌ترین مشارکت کننده در این مبحث به بازار بازی‌های موبایل ارتباط پیدا کند. پیش‌بینی صورت گرفته توسط Digi-Capital در سال قبل به مجموع رشد 70 میلیارد دلاری بازار عناوین موبایل اشاره می‌داشت که شامل درآمد اپ استور نیز می‌شد. هم‌چنین گفته شد این بازار می‌تواند طی 5 سال آینده به درآمد 100 میلیارد دلاری دست پیدا کند.

به دنبال بازار موبایل انتظار می‌رود بازی‌های PC نیز نقشی بزرگی در رشد صنعت بازی داشته باشند. زیرا به گفته این موسسه سرویس‌های استریمی هم‌چون Stadia می‌تواند به صورت اساسی روی همه پلتفرم‌ها نه تنها PC تاثیر بگذارد. این گزارش هم‌چنین بیان می‌دارد 75 درصد درآمد بازی تا سال 2023 به عناوین PC و موبایل اختصاص پیدا می‌کند. 25 درصد باقی مانده نیز سهم بازی‌های کنسولی و هم‌چنین عناوین واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده می‌شوند. سهم آسیا از درآمد به دست آمده تا سال 2023 برابر 50 درصد، سهم اروپا 25 درصد و سهم آمریکای شمالی نیز 20 درصد برآورد شده است.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

4 × 2 =