اخبار بازی

چرا بازی Evolve‌ شکست خورد ؟

چرا بازی Evolve‌ شکست خورد ؟

وی جی مگ: یکی از بازی‌های مورد توجه این نسل از صنعت بازی که بسیاری انتظارش را می‌کشیدند و نهایتا نتوانست در حد و اندازه مناسبی ظاهر شود، بازی Evolve‌ بود. اثری که هرچند ناشر آن 2K Games اعتقاد دارد از لحاظ مالی عملکرد مناسبی داشت اما وضعیت آن نشان می‌دهد که چنین موضوعی صحت ندارد. بازی Evolve در سال 2015 برای اولین‌بار روی PC، PS4 و Xbox منتشر شد و بعد از مدتی به صورت رایگان در آمد اما چندی پیش خبر رسید که سرورهای اختصاصی آن به زودی تعطیل می‌شوند. در همین رابطه مت کالویل نویسنده بازی توضیحاتی را ارائه کرده که در ادامه به مرور آنها پرداخته‌ایم.

وی جی مگ، روایت کالویل از اینکه چرا بازی Evolve شکست خورد در ابتدا با وضعیت استودیو سازنده یعنی Turtle Rock شروع می‌شود. نویسنده بازی Evolve توضیح داده که در ابتدا در استودیو سازنده بیشتر از برنامه‌نویس، طراح گرافیکی حاضر بوده. آنها در ابتدای کار ساعت‌ها مشغول تماشای مستند‌های حیات وحش شده و به بررسی موجودات مختلف پرداخته‌اند. هدف اصلی آنها نیز طراحی دنیایی در فضا بود که هیولاهای مختلف به عنوان ساکنین آن شناخته می‌شوند و انسان‌ها به دنبال شکار آنها هستند. زمانی که قرار شد ایده اولیه به ناشر پیشنهاد شود اما همه چیز تغییر کرد.

سازندگان بازی به دنبال المانی بودند که در دیگر شوترها وجود نداشته باشد و نهایتا تمرکز اصلی خود را روی حالت 4v1‌ قرار دادند که طی آن چهار نفر نقش انسان‌های شکارچی را برعهده گرفته و یک نفر کنترل هیولای بازی را برعهده می‌گرفت. نویسنده بازی توضیح می‌دهد که هرچند ایده اولیه جالب بود اما تیم سازنده برای ساخت چنین اثری آماده نبود و آنها بیشتر توانایی ساخت شوتری با یک دنیای غنی را داشتند تا اکشنی چند نفره که برخلاف مسیر کلی صنعت بازی حرکت می‌کند.

مسئله دیگری که باعث شکست بازی Evolve شد به گیمرها ارتباط داشت. در این بازی هسته اصلی گیم‌پلی روی همکاری گیمرها قرار گرفته بود و برای این کار باید حتما همراه با چهار دوست خود بازی را تجربه می‌کردید. اینکه شما به جای هزینه کردن 60 دلار مجبور به پرداخت مبلغی بیشتر به صورت مجموعه بودید، باعث شد گیمرها کمتر به سمت تجربه بازی Evolve گرایش پیدا کنند. در حال حاضر شما می‌توانید هر شوتر دیگری را به صورت انفرادی در بخش آنلاین تجربه کرده و محدودیتی نداشته باشید اما Evolve این امکان را به شما نمی‌داد. دلیل دیگر به ساختار 4v1 ارتباط داشت.

زمانی که چنین وضعیتی را برای گیم‌پلی بازی انتخاب می‌کنید باید در ادامه و زمان اضافه کردن قابلیت یا آیتم به تمامی جوانب آن فکر کنید. اضافه کردن هر موردی به تعادل بازی ضربه وارد می‌کرد. اگر کنترل هیولا برعهده هوش مصنوعی قرار داشت هیچ کدام از این مشکلات به وجود نمی‌آمد. ما با شوتری co op و چهار نفره روبرو بودیم که مدام به‌روز شده و امکانات بیشتری را در اختیار گیمر قرار می‌داد.

محمد طالبیان

محمد طالبیان

1 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

14 + 15 =

  • مرسی اقای طالبیان مطلب خوبی بود…
    کلا بازیی هایی که تمرکزشون روی همکاری با گیمرای دیگست خوب نمی فروشه…
    همین sea of thieves هم نمونش بود
    الان صنعت گیم تو مقطعی که یه ماد بتل رویال به هرچی اضافه کنی میفروشی
    همین evolve رو یه ماد بتل رویال بهش اضافه کنن میفروشه مثه چی???