اخبار بازی

چرا بازی Metro Exodus به صورت Open World نیست ؟

چرا بازی Metro Exodus به صورت Open World نیست ؟

وی جی مگ: یکی از نکات هیجان‌انگیز بازی Metro Exodus، بزرگ‌تر شدن فضا و محیط آن به نسبت عناوین قبلی این سری است. البته اگر نگران هستید بازی Metro Exodus به صورت Open World توسعه پیدا کند و این مسئله باعث شود از تمرکز روی بخش داستانی و شخصیت‌پردازی کاسته شود طبق توضیحات سازندگان بازی جایی برای نگرانی نخواهد بود.

به گزارش وی جی مگ، یکی از مدیران شرکت Deep Silver آقای Huw Beynon طی مصاحبه‌ای توضیحاتی در این زمینه ارائه کرده است. به گفته Beynon، استودیو سازنده بازی یعنی 4A Games به دنبال آن بوده در پروسه ساخت Metro Exodus بتواند تعادل مناسبی بین ارائه آزادی به گیمر برای جستجو در محیط و در عین حال متمرکز ماندن روی بخش داستانی پیدا کند. امری که همواره مخاطبین سری Metro از تجربه آن انتظار دارند.

«اول و مهم‌ترین نکته بدین شرح است که ما در حال ساختی یک نسخه جدید دیگر از سری Metro هستیم و زمان زیادی را صرف کردیم تا بتوانیم فرمول درست را پیدا کنیم. این اثر هم‌چنان تجربه همیشگی سری را منتقل می‌کند و گیمرها همیشه انتظار دارند Metro داستان قوی را برای ارائه در اختیار داشته باشد. به نظر من گاهی اوقات عناوین Open World نمی‌توانند تمرکز را روی بخش داستانی و روایت قرار دهند زیرا حواس پلیر همواره توسط کوئست‌ها و ماموریت‌های جانبی پرت می‌شود و به تجربه آن‌ها مشغول می‌شوند. بنابراین ما سعی کنیم راهی پیدا کنیم تا این ساختار دوگانه برای Metro جواب دهد. به همین دلیل است که بازی Metro Exodus به صورت Open World ساخته نشده است.»

«تمامی مواردی که مخاطبین در مورد بازیی با محیط باز (به اصطلاح Open Environment) دوست دارند آزادی برای جستجو است. این مورد به صورت طبیعی در بازی قرار داده شده است. شما در بازی به ماموریت جانبی و چنین مشغله‌هایی نیاز ندارید. تنها می‌توانید محیط را جستجو کنید. مسیر شما به سمت هدف در پیش‌رو شما قرار دارد و جستجو و کاوش بیشتر در محیط نیز کاملا به شما بستگی دارد. می‌توانید با این کار داستان خاصی را کشف کنید یا تجهیزات خاصی را به دست بیاورید.»

بازی Metro Exodus برای سه پلتفرم XBOX ONE، PS4 و PC در حال توسعه بوده برای عرضه در تاریخ 22 فوریه 2019 (3 اسفند 97) برنامه‌ریزی شده است.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

3 × 5 =