اخبار بازی

چرا مایکروسافت آمار فروش Xbox One را اعلام نمی‌کند ؟

چرا مایکروسافت آمار فروش Xbox One را اعلام نمی‌کند ؟

وی جی مگ: اگر نسل گذشته را به خاطر داشته باشید مایکروسافت در مورد آمار فروش Xbox 360 بسیار فعال بود و میزان فروش را به صورت متوالی اعلام می‌کرد اما آمار فروش Xbox One در نسل جاری مدت‌ها است که به صورت رسمی اعلام نمی‌شود.

به گزارش وی جی مگ، آمار فروش PS4 در آخرین گزارش مالی سونی 79 میلیون دستگاه اعلام شده است و در نگاه کلی فروش این کنسول به زودی از Xbox 360 و PS3 در تمام طول عمرشان گذر خواهد کرد. PS4 می‌تواند در نهایت میان بهترین کنسول‌های تاریخ از لحاظ فروش حضور پیدا کند. در سمت مقابل نیز آمار فروش Xbox One در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. بر اساس آمار غیر رسمی نیز آمار فروش این کنسول تنها به نیمی از PS4 یعنی 40 میلیون واحد رسیده است. در حالی که این فروش نیز بسیار خوب است اما با توجه به رقابت شرکت‌های سونی و مایکروسافت و آمار بسیار خوب PS4 این مقدار فروش بسیار کم به نظر می‌رسد.

آخرین باری که مایکروسافت آمار فروش رسمی Xbox One را اعلام کرده مربوط به سه سال پیش است. مایکروسافت به ناگهان تصمیم گرفت تا آمار فروش را منتشر نکند و دلیل اصلی آن نیز شکست بسیار بدی است که آنها در مبارزه با سونی در نسل حاضر تجربه کردند. مایکروسافت به تازگی دلیل خود برای عدم انتشار آمار فروش را بدین شکل اعلام کرده است:« ما استفاده محصول را به عنوان مبحثت اصلی موفقیت در نظر گرفتیم و دیگر آمار فروش کنسول را اعلام نخواهیم کرد.»

سخنگوی این شرکت در ادامه گفت:« در گزارش مالی سه ماهه سوم سال مالی 2018 شرکت مایکروسافت، فروش سرویس و بازی‌ها در قسمت Xbox با رشد 24 درصدی روبرو شده و میزان کاربران Xbox Live نیز افزایش 1 درصدی داشته و به 59 میلیون نفر رسیده است. ما انتظار داریم تا رشد بسیار زیادی در زمینه زمان صرف شده در شبکه Xbox Live شاهد باشیم و انتظار داریم که بازی‌های بسیار خوبی برای Xbox One، Windows 10 و موبایل عرضه کنیم.» با توجه به شکست Xbox One از PS4 از لحاظ فروش منطقی است که مایکروسافت برای نمایش قدرت خود از آمار و ارقام مربوط به شبکه Xbox Live برای سنجش موفقیت استفاده کند اما باید دید که در صورت موفقیت احتمالی کنسول آنها در نسل آینده آیا بازهم آنها به ارائه آمار فروش کنسول باز خواهند گشت یا خیر؟ باید ببینیم که در آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد.

Comicbook.com

جواد محسنی

جواد محسنی

دبیر بخش خبر وبسایت VGMAG

1 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

شانزده + هجده =