اخبار بازی

چرا Valve علاقه‌ای به ساخت بازی برای کنسول‌ها ندارد

چرا Valve علاقه‌ای به ساخت بازی برای کنسول‌ها ندارد 1

به نظر می‌رسد که Valve علاقه خاصی به ساخت بازی برای کنسول‌ها ندارد.

موسس شرکت Valve گیب نیوول در مصاحبه‌ای جدید با یوروگیمر گفت:« ما در حال حاضر PC را خیلی دوست داریم، خیلی.» او همچنین در ادامه صحبت‌هایش گفت:« ما از روی کار روی پلتفرم‌های بسته خسته می‌شویم.» در گذشته شاهد عرضه بازی‌های Valve مثل CS:GO، The Orange Box، Portal 2 و … برای کنسول‌ها بودیم. همه این بازی‌ها برای کنسول‌های نسل قبل عرضه شدند.

کنسول‌های نسل حاضر فروش بسیار خوبی را تجربه می‌کنند و به همین دلیل عدم عرضه بازی‌های Valve برای کنسول‌ها توجیه منطقی ندارد چون آنها قبلا نیز اینکار را انجام داده بودند. البته Newell عدم عرضه بازی‌های این شرکت برای کنسول را در حال حاضر تفاوت فرهنگی دو پلتفرم می‌داند.

در حال حاضر نسل بازی‌های Free To Play روی پلتفرم PC بیشترین بازده را دارند اما این بازی‌ها روی کنسول زیاد با استقبال روبرو نمی‌شوند. دو بازی بزرگ این شرکت یعنی Team Fortress 2 و Dota 2 نیز Free To Play هستند.

همچنین او در مورد تجربه ارائه نرم‌افزار کمکی Steam روی سیستم عامل iOS صحبت کرد و گفت:« وقتی ما این برنامه را برای iOS ارائه کردیم در همان روز اول با بازخورد‌های خوبی روبرو شدیم به صورتی که دوست داشتیم همان فردا برای برنامه یک بروزرسانی جدید عرضه کنیم، ما اینکار را کردیم اما بروزرسانی بلافاصله عرضه نشد و اپل نیز دلیل خاصی برای عدم عرضه به ما اعلام نکرد. بعد از شش ماه این بروزرسانی بدون هیچ دلیل خاصی عرضه شد و ما دلیل آن را نمی‌دانیم.»

نیوول در ادامه صحبت‌هایش گفت:« ما عاشق این هستیم که به کاربرانمان سرویس دهی کنیم و از فاصله افتادن بین خودمان و مشتریانمان خوشحال نمی‌شویم.»

منبع

برچسب‌هاDota 2 iOS steam Team Fortress 2 Valve
جواد محسنی

جواد محسنی

دبیر بخش خبر وبسایت VGMAG

1 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

چهارده + 2 =