اخبار بازی

ژاپنی‌ها Resident Evil 7 را سانسور کردند

تاحالا نشنیده بودید که یک کشور محصول خود برای عرضه در همان کشور سانسور کنید ؟ بهتر است با ژاپنی‌ها بیشتر آشنا شوید. اطلاعات منتشر شده نشان از این دارد که نسخه ژاپنی Resident Evil 7 تا حد زیادی نسبت به نسخه غربی در زمینه خشونت تصویری سانسور شده.

البته شاید کپکام از عطش غربی‌ها برای خشونت بیشتر با خبر بوده و به جای سانسور نسخه ژاپنی تصمیم به اضافه کردن خشونت برای غربی‌ها گرفته باشد اما در هر صورت این مسئله باعث نمی‌شود که صورت مسئله را پاک کنیم. برای توضیح بیشتر در این زمینه به سراغ بررسی و مقایسه یکی از کاربرها در این زمینه رفته‌ و متوجه شده‌ایم که به طور مثال در یکی از بخش‌های بازی گیمر غربی وقتی در یخچال را باز می‌کند با سری بریده و فاسد روبرو می‌شود اما این سر در نسخه ژاپنی با یک تصویر از شخصیت مورد نظر و یک خط قرمز روی صورت آن جایگزین شده.

ژاپنی‌ها Resident Evil 7 را سانسور کردند 1

در بخش دیگری از بازی ایتان به عنوان شخصیت اصلی باید دست خود را تا شانه وارد دهان یک جنازه کند تا کلیدی را از درون بدن او خارج کند اما در نسخه ژاپنی کلید در کنار بدن جنازه قرار گرفته. بررسی‌های بیشتر نشان از این دارد که بسیاری از سکانس‌های خشن بازی در نسخه ژاپنی سانسور یا به کلی حذف شده‌اند. البته این اولین‌باری نیست که یک بازی در ژاپن با چنین سانسوری روبرو می‌شود و آخرین ساخته شینجی میکامی یعنی The Evil Within در ژاپن از لحاظ خشونت تصویری با نسخه غربی متفاوت بود. بهتر است ژاپنی در دیداری با ایرانی‌ها کمی بیشتر در جریان روش آباژور برای سانسور بازی‌های خود قرار بگیرند !

 

منبع

محمد طالبیان

محمد طالبیان

2 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

14 + 8 =

  • “.. بهتر است ژاپنی در دیداری با ایرانی‌ها کمی بیشتر در جریان روش آباژور برای سانسور بازی‌های خود قرار بگیرند !”

    بله واقعا هم! :laugh: :-/ 😐 :yes: کاملا موافقم.
    کل جهان لونگ باید بندازه جلوی سانسورهای میهن ما.. 😐