اخبار بازی

کمپانی Oculus محکوم به پرداخت خسارت 250 میلیون دلاری به Zenimax شد

کمپانی Oculus محکوم به پرداخت خسارت 250 میلیون دلاری به Zenimax شد

وی جی مگ: امروز دادگاه آمریکا رای نهایی خود را صادر کرد و کمپانی Oculus محکوم به پرداخت خسارت 250 میلیون دلاری به Zenimax شد. چند ماه پیش کمپانی مادر Bethesda به واسطه حضور جان کارمک کارمند سابق استودیو id Software و البته سرقت اطلاعات شکایتی را از سازندگان هدست واقعیت مجازی Oculus Rift و کمپانی صاحب آن یعنی Facebook انجام داده بود.

به گزارش وی جی مگ، در شرایطی که فوریه سال 2017 گزارش رسیده بود که دادگاه مبلغ خسارت را 500 میلیون دلار در نظر گرفته اما امروز رای دادگاه تجدید نظر اعلام شد که کمپانی Oculus محکوم به پرداخت نیمی از این مبلغ یعنی 250 میلیون دلار شد. قاضی اد کینکید رسما اعلام کرد که بحث توقف فروش هدست‌های واقعیت مجازی Oculus Rift  که استفاده بسیاری در صنعت بازی دارد از برنامه خارج است و کمپانی Oculus باید مبلغ 200 میلیون دلار را برای نقض قراداد کار و 50 میلیون دلار را نیز برای نقض کپی‌رایت به Zenimax پرداخت کند. این در حالی است که کمپانی Zenimax مبلغی 54 میلیون دلاری را نیز به عنوان سهم از سود دریافت می‌کند.

نشریه بلومبرگ گزارش داده که Zenimax از رای اعلام رضایت دارد اما از مبلغ خسارت ناراضی است. در نهایت باید به این نکته توجه کرد که دادگاه آمریکا بحث سرقت اطلاعات را از دستور کار خارج کرده و تنها موضوع انتقال جان کارمک به Oculus که خلاف قرارداد بوده را مورد توجه قرار داده.

محمد طالبیان

محمد طالبیان

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

12 − پنج =