اخبار بازی

کنسول Nintendo Switch هک شد

وی جی مگ: ماه فوریه بود که خبری با عنوان اجرای لینوکس روی Nintendo Switch منتشر شد و حالا اطلاعات جدید نشان می‌دهد که هک Nintendo Switch به‌زودی انجام می‌شود. یوروگیمر گزارش داده که این هک به صورت سخت‌افزاری است.

به گزارش وی جی مگ، خبر منتشر شده نشان می‌دهد که دو هکر موفق شده‌اند با استفاده از ضعف پردازنده Nvidia Tegra X1 که قدرت اصلی Nintendo Switch را فراهم می‌کند به سیستم عامل این کنسول دسترسی پیدا کنند. مسئله‌ای که باعث می‌شود راه هک کردن از طریق سخت‌افزار باشد و عملا نینتندو راهی برای جلوگیری کردن از آن حداقل در 14 میلیون Nintendo Switch فروخته شده نداشته باشد.

اطلاعات جدید نشان می‌دهد که جیلبریک انجام شده شباهت بسیاری به حالت جیلبریک iPhone به صورت tethered دارد. مسئله‌ای که کاربر را مجبور می‌کند برای اجرای هک هر بار از طریق USB دستگاه خود را راه‌اندازی کند. این هک نیازی به چیپ‌های دست‌ساز ندارد اما به احتمال فراوان شرکت‌های ثانویه قطعاتی را تولید می‌کنند تا روند انجام جیلبریک یا همان هک Nintendo Switch‌ راحت‌تر انجام شود.

با انجام هک در ادامه کاربر می‌تواند از نرم‌افزارهای غیررسمی Homebrew‌ برای اجرای نرم‌افزار یا بازی استفاده کند. جالب است بدانید که این ضعف را هکر fail0verflow سه ماه پیش به اطلاع نینتندو، گوگل و انویدیا رسانده بود. ضعفی که تمامی دستگاه‌های استفاده کننده از Nvidia Tegra X1 را تحت شعاع قرار می‌دهد. در حال حاضر تنها راه نینتندو برای مقابله با هک Nintendo Switch تغییر سخت‌افزاری در تولیدات آینده است و کنسول‌های فروخته شده در حال حاضر هیچ راه بازگشتی ندارند.

محمد طالبیان

محمد طالبیان

2 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

شش + هفده =