اخبار بازی

کنسول PS5 با چند بازی عرضه می‌شود ؟

کنسول PS5 با چند بازی عرضه می‌شود ؟

وی جی مگ: به دنبال انتشار اولین جزئیات پیرامون کنسول نسل بعدی سونی، این شرکت از ارائه اطلاعات درباره قیمت و زمان عرضه آن خودداری کرد. با این حال یکی از نکات قابل توجه بدین شرح است که PS5 با چند بازی به بازار قدم می‌گذارد و لاین‌آپ شامل چند عنوان خواهد شد ؟

به گزارش وی جی مگ، به گفته مارک سرنی طراح ارشد PS5 در گفتگو با وبسایت Wired، شرکت سونی از هم‌اکنون کیت توسعه کنسول نسل بعدی خود را برای سازندگان ارسال کرده است. سرنی در این باره توضیح داد که کمپانی سونی فرایند ساخت کیت توسعه PS5 را تسریع بخشیده تا سازندگان وقت بیشتری برای آشنایی با کنسول و پشتیبانی در زمان عرضه آن داشته باشند. نظراتی که توسعه‌دهندگان روی کنسول PS4 داشتند در هنگام ساخت PS5 لحاظ شده است. بنابراین می‌توان امید داشت ساخت بازی برای کنسول نسل نهمی سونی از قبل هم ساده‌تر شود و سازندگان به‌ راحتی بتوانند دیده‌گاه‌های خود را در آن پیاده نمایند.

تسریع ساخت کیت توسعه PS5 و ارسال آن برای سازندگان مسلما به نفع گیمرها خواهد بود. معمولا کنسول‌ها در هنگام انتشار لاین‌آپ بزرگی در اختیار ندارند و تنها چند بازی برای فروش کنسول همراه آن انتشار می‌یابد و 12 الی 18 ماه طول می‌کشد تا شاهد شروع عرضه بازی‌های بزرگ و باکیفیت برای یک کنسول باشیم. تلاش سونی برای ارسال کیت توسعه به تولیدکنندگان می‌تواند از بزرگ‌تر بودن لاین‌آپ PS5 در هنگام عرضه به نسبت قبل حکایت داشته باشد.

اگرچه می‌توان حدس زد استودیوهای فرست پارتی و سازندگان مطرح ترد پارتی برای مدتی است که دست‌شان به کیت توسعه رسیده و هنگام ساخت بازی، توسعه برای نسل بعد را نیز لحاظ می‌کنند اما این موضوع که بخش عمده بازیسازان دیگر نیز از هم‌اکنون به کیت‌های توسعه دسترسی داشته باشند می‌تواند امری عالی به شمار برود. از این رو می‌توان انتظار داشت PS5 با چند بازی بیشتر و لاین‌آپ بزرگ‌تر در مقایسه با کنسول نسل قبلی سونی انتشار یابد.

برچسب‌هاPlayStation playstation 5 PS4 PS5 sony
فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

16 + 11 =