اخبار بازی

کنسول PS5 سال 2020 عرضه می‌شود

کنسول PS5 سال 2020 عرضه می‌شود

وی جی مگ: اطلاعاتی به تازگی منتشر شده که نشان می‌دهد کنسول PS5 در سال 2020 میلادی روانه بازار می‌شود. کنسولی که می‌دانیم Sony مراحل ساخت آن را دنبال می‌کند اما هنوز راضی به انتشار اطلاعاتی از آن نشده. در مقابل اما فیل اسپنسر از مایکروسافت در جریان کنفرانس Xbox در E3 2018‌ به صورت کلی تایید کرد که اهالی ردموند در حال ساخت نسل بعدی Xbox هستند.

به گزارش وی جی مگ، اطلاعات منتشر شده از سوی وبسایت SemiAccurate نشان می‌دهد که کنسول PS5 از معماری Navi کمپانی AMD استفاده می‌کند و پردازنده اصلی آن نسخه تغییر یافته Zen است. پردازنده‌ای که در اکثر کیت‌های توسعه ارسال شده این کنسول مورد استفاده قرار گرفته. هرچند به نظر می‌رسد در حال حاضر سونی تعداد زیادی این کیت‌های توسعه را برای بازیسازها ارسال کرده اما گزارشی دیگر از NDTV نشان به این موضوع اشاره داشته که کنسول PS5 در سال 2020 عرضه می‌شود.

در همین راستا منبع دیگری نیز گزارش داده که AMD در حال حاضر از معماری Vega برای محصولات اپل استفاده می‌کند و معماری سخت‌افزار Navi را برای نسل آینده کنسول بازی Playstation کنار گذاشته. جالب است بدانید که AMD نیز پیش‌بینی می‌کند که معماری سخت‌افزار Navi در سال 2020 آماده عرضه نهایی در بازار شود. با توجه به تعداد زیادی از منابع سخت‌افزاری و تخصصی این حوزه که به خبر بالا اشاره داشته‌اند تقریبا می‌توان مطمئن بود که کنسول PS5 در سال 2020 یا بهتر است دقیق‌تر بگوییم انتهای سال 2020 منتشر می‌شود. شایعه‌ای نیز وجود دارد که نسل بعدی Xbox نیز در همین بازه زمانی وارد بازار می‌شود.

محمد طالبیان

محمد طالبیان

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

بیست + بیست =