اخبار بازی

کنسول XBOX و نارضایتی کاربران از تبلیغات درون کنسولی

کنسول XBOX و نارضایتی کاربران از تبلیغات درون کنسولی 1

کاربران کنسول XBOX از تبلیغات مداومی که در کنسول‌ها ظاهر می‌شوند، بسیار ناراحت هستند. Xbox یکی از بزرگترین پلتفرم‌های بازی در دنیاست. این پلتفرم به عنوان رقیب مستقیم PlayStation شناخته می‌شود و همچنین بیشتر از یک دستگاه خاص مخصوص بازی رشد کرده است.

کنسول Xbox به یک پلتفرم خارج از سخت‌افزار تبدیل شده است که حتی افرادی که کنسول ندارند، می‌توانند بازی‌های Xbox را بر روی کامپیوتر، تلفن هوشمند، تلویزیون و غیره تجربه کنند. مایکروسافت سعی کرده است حضور خود را در دسترسی‌پذیرترین حالت ممکن بسازد، به ویژه با امکاناتی مانند Xbox Game Pass. با این حال، برای کسانی که هنوز از طریق یک کنسول بازی می‌کنند، ممکن است برخی مشکلات وجود داشته باشد.

کاربران Xbox به موضوع اشاره داشته‌اند که اخیراً در پلتفرم، تبلیغات فراوانی وجود دارد. Xbox از اوایل دوران Xbox 360 تبلیغات را در داشبورد خود قرار داده است. البته گفتنی‌ست تبلیغات برای بازی‌ها وجود دارد، اما می‌توان تبلیغات مربوط به فیلم‌ها، برنامه‌های تلویزیونی و حتی محصولات غیر سرگرمی نیز پیدا کرد. این تبلیغات معمولاً به صورت کوچک و خارج از دید و جریان اصلی نگه داشته می‌شوند، تا بخش کوچکی از صفحه را اشغال کنند و به طور کلی مزاحم نباشند.

با این حال، برخی از طرفداران به این مساله به عنوان مشکل عتراض کرده‌اند؛ زیرا گاهی اوقات آن‌ها این تبلیغات را نمی‌توانند نادیده بگیرند. برخی از کاربران به شدت عصبانی شده‌اند زیرا گاهی اوقات هنگامی که کنسول را روشن می‌کنند یک تبلیغ تمام صفحه را بر روی صفحه کاربران قرار می‌گیرد تا مثلا برای بازی جدیدی مانند Call of Duty یا یکی از رویدادهای خود تبلیغ کنند.

البته که کاربر می‌تواند آن را بدون تماشا کردن ببندد و معمولاً بیش از یک بار ظاهر نمی‌شود، اما نحوه ارائه آن و حس بدی که به کاربر انتقال داده می‌شود، برخی از کاربران را عصبانی کرده است.

آخرین نمونه در زمان اجرای Xbox Developer Direct هفته جاری بود، که بازی‌هایی مانند Indiana Jones and the Great Circle را به نمایش گذاشت. هنگامی که طرفداران کنسول‌های خود را روشن کردند، با یک تبلیغ بزرگ و خیره‌کننده برای تماشای نمایش روبرو شدند. برخی اظهار داشتند که این امر ناراحت‌کننده بوده است، زیرا آن‌ها صدها دلار برای خرید کنسول پرداخت کرده‌اند و اشتراک‌هایی مانند Xbox Game Pass را پرداخت می‌کنند.

تا این لحظه، هیچ راهی برای عدم شرکت در این امر پیدا نشده و با توجه به ادامه این موضوع و ناراحتی افراد، ممکن است Xbox این کار را متوقف کند یا حداقل یک تنظیمات برای غیرفعال کردن آن اضافه کند.

باید اشاره کرد که برخی از کاربران کنسول Xbox نیز اظهار داشته‌اند که از تبلیغات راضی هستند، به خصوص اینکه برخی از افراد به شبکه‌های اجتماعی متصل نیستند و در غیر این صورت از رویدادها به سادگی غافل می‌شوند. همچنین این یک یادآوری دوستانه است هنگامی که یک بازی جدید و مهم منتشر می‌شود و شما تاریخ انتشار آن را پیشنهاد می‌کنید. به هر حال، این موضوع نسبت به نظرات مختلف است.

نظر شما چیست آیا به عنوان یک کاربر کنسول Xbox با این تبلیغات برخورد داشته‌اید. آیا احساس توهین آمیز بودن به شما دست داده یا با آن مشکلی نداشته‌اید؟

تحریریه وی جی مگ

تحریریه وی جی مگ

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

2 × 5 =