اخبار بازی

گزارش مالی نینتندو، فروش 4.2 میلیونی Nintendo Switch

گزارش مالی نینتندو، فروش 4.2 میلیونی Nintendo Switch

به تازگی گزارش مالی نینتندو برای سه ماهه اول امسال منتشر شده و به شدت قوی است. این شرکت بزرگ نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته148.6 درصد فروش بیشتری داشته و سودآوری این شرکت هم نسبت به عملکرد افتضاح در بازه زمانی مشابه سال پیش، به شدت بهتر شده است.

در این سه ماهه، خود کنسول Nintendo Switch بالغ بر 1.97 میلیون نسخه فروش داشته (در اصل این مقدار به بازار عرضه شده) و عناوین این کنسول هم 8.14 میلیون نسخه فروش داشته‌اند. به طور جزئی، بازی Mario Kart 8 Deluxe که از ماه آوریل عرضه شده فروشی 3.54 میلیون نسخه‌ای داشته؛ بازی ARMS که ماه ژوئن منتشر شده فروشی 1.18 میلیون نسخه‌ای و بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild هم 1.16 میلیون نسخه فروش داشته که مجموع فروش این بازی را به 3.92 میلیون نسخه رسانده است.

کنسول 3DS در این بازه 0.95 نسخه فروش داشته که نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته 1 درصد افزایش یافته و فروش نرم افزاری این کنسول هم 5.85 میلیون نسخه بوده که 31 درصد نسبت به سال گذشته بهبود داشته است. بخش اصلی این فروش نرم افزاری به Fire Emblem Echoes: Shadows of Valentia مربوط است که در ژاپن ماه آوریل و در غرب ماه مِه عرضه شده بود. سپس به amiibo می‌رسیم که مدل اکشن فیگوری آن 1.60 میلیون واحد و مدل کارتی آن 1.30 واحد فروش داشته است. در مقوله محتوای دانلودی هم کنسول Nintendo Switch توانسته 11 میلیارد یِن فروش داشته باشد که نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته، مجموع سودآوری نینتندو از این مبحث را 41 درصد افزایش داده است. در مقوله گوشی هوشمند هم به لطف دو بازی پرطرفدار Super Mario Run و Fire Emblem Heroes این شرکت 9 میلیارد یِن فروش داشته که 450 درصد نسبت به سال گذشته بهتر بوده است.در مجموع این شرکت در سه ماهه اول سال 21.2 سودآوری خالص داشته است.

به طور کلی Nintendo Switch از روز اول عرضه 4.70 میلیون دستگاه فروش داشته و فروش نرم افزاری آن هم 13.60 واحد بوده است. این شرکت قصد دارد 12.74 میلیون دستگاه 3DS هم تا آخر سال مالی به بازار عرضه کند. در مورد Nintendo Switch هم تحلیلگران اعتقاد دارند اگر این کنسول درست به بازار عرضه شود و زنجیره آن قطع نشود پتانسیل فروش آن از 3DS هم بسیار بیشتر است.

گزارش مالی نینتندو، فروش 4.2 میلیونی Nintendo Switch 1

در ادامه این شرکت برنامه خود برای ادامه سال را هم اعلام کرده است. برای Nintendo Switch این شرکت Splatoon 2 و Super Mario Odyssey را عرضه خواهد کرد که عناوین مهمی هستند و برخی عناوین مهم دیگر هم به این کنسول راه خواهند یافت. New Nintendo 2DS XL هم در سراسر جهان عرضه خواهد شد و مثلاً Pokémon Ultra Sun و Pokémon Ultra Moon در نوامبر برای 3DS عرضه خواهند شد و Hey! Pikmin هم ماه جولای به بازار خواهد آمد. از سوی دیگر Super NES Classic Edition هم در ماه اکتبر به بازار عرضه خواهد شد که نسخه جمع و جور کنسول تاریخ ساز این شرکت است. این شرکت چند بازی موبایلی هم عرضه خواهد کرد.

منبع

دانیال دهقانی

دانیال دهقانی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

پنج × یک =