اخبار بازی

گوگل به دنبال ساخت کنسول بازی !

گوگل به دنبال ساخت کنسول بازی !

وی جی مگ: طی چند ماه گذشته اکثر شایعات مرتبط به کنسول‌های بازی به PS5 و Xbox بعدی اختصاص یافته اما اطلاعات جدید نشان می‌دهد که گوگل به دنبال ساخت کنسول بازی است و احتمالا وارد رقابتی مستقیم با سونی و مایکروسافت می‌شود که در حال حاضر بخشی اصل بازار را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش وی جی مگ، در حال حاضر مشخص شده که گوگل برنامه‌ای را با سه هدف مختلف دنبال می‌کند. توسعه پلتفرمی برای استریم بازی، ساخت سخت‌افزار و جذب بازیسازها و آوردن آنها زیر چتر گوگل. هنوز مشخص نشده که کدامیک از این اهداف مورد تمرکز غول تکنولوژی قرار گرفته اما در هر صورت باید به این نکته توجه داشت که این اولین تلاش گوگل برای ورود به صنعت بازی نیست و آنها از سال 2014 به دنبال انجام این کار هستند. مدت‌ها پیش شایعاتی مطرح شده بود که گوگل قصد توسعه یک کنسول برپایه اندروید را دارد و در جریان کنفرانس توسعه دهندگان بازی در مارچ گذشته نیز به این مسئله اشاره کرد که در حال کار روی پروژه‌ای با نام رمز Yeti است. شایعات حتی به این مسئله اشاره دارند حتی دیدارهایی در جریان E3 2018 نیز مرتبط با این موضوع انجام شده.

با این وجود منابع مختلف به این مسئله اشاره داشته‌اند که تمرکز اصلی گوگل روی توسعه پلتفرمی برای استریم بازی‌هاست و به نظر می‌رسد که آنها فعلا قصد ندارند وارد بازار اصلی کنسول‌های خانگی شوند. با این حال باید منتظر ماند و دید که گوگل از برنامه‌های آینده خود چه اطلاعاتی را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهد. اگر آنها تصمیم گرفته باشند که وارد صنعت بازی شوند احتمالا باید این کار را حداکثر طی دو سال آینده انجام دهند تا سهمی از بازار را به خود اختصاص دهند.

محمد طالبیان

محمد طالبیان

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

چهارده + پنج =