اخبار بازی

یکی از سازندگان Uncharted: در ناتی‌داگ مورد آزار جنسی قرار گرفتم

عضو سابق استودیوی ناتی داگ David Ballard به صورت عمومی در مورد آزار و اذیت جنسی در این استودیو سخن گفت! او مدعی شده است که در زمان ساخت بازی‌های Unchartd و The Last of Us مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته است.

از قول Ballard این آزار و اذیت در سال 2015 انجام شده است و او توضیحاتی را در این مورد در صفحه شخصی فیسبوک و توئیترش منتشر کرده. او در نوشته خود اشاره کرده که این مشکل را به دایره نیروی انسانی سونی گزارش داده اما در مقابل به ازای سکوت در مقابل این مشکل مبلغ هنگفتی پول دریافت خواهد کرد که Ballard این پول را قبول نکرده است. او در صحبت‌های خود مدعی شده که توسط یکی از اعضای ارشد این استودیو  مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته است و بعد از  آن کار کردن در محیط آن استودیو برایش بسیار سخت شد.

بعد از این اتفاقات مشکلات روانی برای Ballard پیش آمده و با ورود عوامل نیروی انسانی سونی در این مشکل در سال 2016،‌ او از استودیو اخراج شده است. او همچنین اشاره کرد که مبلع پیشنهادی سونی که به نوعی حق السکوت به شمار می‌رفت 20 هزار دلار بوده است! البته Ballard این پول را قبول نکرده و هم اکنون 17 ماه است که بیکار است.

Ballard اعلام کرد که مصاحبه‌های کاری خودش از اعلام مشکل موجود در ناتی‌داگ بسیار شرمنده بوده اما حالا به صورت عمومی در مورد این مشکل صحبت می‌کند. او همچنین گفت که نمی‌گذارد هیچ مشکلی علاقه‌اش به صنعت بازی‌ و بازی‌سازی از بین ببرد.
Ballard بیش از شش سال در استودیوی ناتی داگ مشغول به کار بود و روی بازی‌هایی مثل Uncharted 2،‌ Uncharted 3،‌ Uncharted 4 و The Last of Us کار کرده است. پست مربوطه در توئیتر بارها به اشتراک گذاشته شده و کاربران زیادی با Ballard احساس همدردی کرده و به او دلداری داده‌اند. در یکی از پست‌ها نیز اشاره شده بود که دومین مورد آزار و اذیت جنسی نیز گزارش شده بوده که توسط یکی از اعضای سابق استودیو انجام شده بود. این پست بسیار سریع پاک شد.

سونی در بیانیه‌ای اعلام کرد که آنها هیچ پرونده‌ای در مورد گزارش این مشکل ندارند. آنها در این اعلامیه گفتند:« ما به تازگی در  رسانه‌های اجتماعی خواندیم که یکی از اعضای سابق استودیوی ناتی داگ،‌ Dave Ballard مدعی شده که در مورد حضور خود در این استودیو مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته است.» سخنگوی سونی در این مورد گفت:« ما هیچ دلیل و مدرکی در مورد این ادعا در سونی و یا ناتی داگ پیدا نکردیم.»

سخنگوی سونی اشاره کرد:« آزار و اذیت و رفتار غیر معقول هیچ جایی در سونی و یا استودیوی ناتی داگ ندارد. ما همیشه این گزارش‌ها در مورد آزار و اذیت جنسی را بسیار جدی گرفتیم. ما ارزش بسیار زیادی برای تمام افرادی که در سونی و ناتی داگ فعالیت می‌کنند،‌ قائل هستیم و به امن بودن محیط کاری اهمیت بسیار زیادی می‌دهیم.»

منبع

جواد محسنی

جواد محسنی

دبیر بخش خبر وبسایت VGMAG

4 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

11 − چهار =