اخبار بازی

شایعه: اطلاعات سخت‌افزاری PS5 لو رفت

شایعه: اطلاعات سخت‌افزاری PS5 لو رفت

وی جی مگ: سرانجام اطلاعات سخت‌افزاری PS5 توسط وبسایت PCGamesN لو رفته است که البته منبع این وبسایت هم اکانت تایید نشده‌ای در توییتر است. با این حال شاید براساس این اطلاعات بتوان به صورت کلی ایده‌ای درباره جزئیات سخت‌افزاری کنسول نسل بعدی سونی پیدا کرد.

به گزارش وی جی مگ، براساس این اطلاعات کد پردازنده‌ای که کنسول PS5 از آن استفاده می‌کند 2G16002CE8JA2_32/10/10_13E9 بوده و جزئیاتی می‌توان از آن برداشت نمود. اولین و مهم‌ترین نکته راجع به اطلاعات سخت‌افزاری PS5 بدین شرح است که کنسول نسل بعدی سونی هم‌چنان از تراشه AMD استفاده می‌کند که البته تاکنون از این مسئله مطمئن شده بودیم. نکته دیگر نشان می‌دهد که PS5 از Zen+ Core با فرکانس 3.2GHz استفاده می‌کند و بنابراین شاهد بکار رفتن تراشه Zen 2 در آن نخواهیم بود.

ظاهرا توسعه کنسول نسل نهمی سونی پیش از آن که Zen 2 وجود داشته باشد آغاز شده است. CPU این کنسول هشت هسته‌ای بوده و در حال حاضر مشخص نیست که که کارایی همزمان آن تا چه اندازه خواهد بود. . در کنار تمامی این توضیحات باید اشاره کرد که سخت‌افزار لو رفته حداقل بیان‌گر ارتقایی یک پله‌ای برای PS4 و PS4 Pro فعلی است.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

دو × 4 =