اخبار بازی

افت 10 درصدی سهام EA به واسطه تاخیر Battlefield 5

افت 10 درصدی سهام EA به واسطه تاخیر Battlefield 5

وی جی مگ: اگرچه شاید تاخیر بازی Battlefield 5 و موکول شدن آن به ماه نوامبر نکات مثبتی هم‌چون خارج شدن از بازه زمانی شلوغ و پربازی و به علاوه ایجاد زمان بیشتر برای اضافه کردن بخش‌ها و قابلیت‌های وعده داده شده در هنگام عرضه بازی را به همراه داشته باشد اما این موضوع چندان رضایت سرمایه‌گذاران را به دنبال نداشته و تحلیل‌گران برجسته هم سطح انتظارات خود را پایین آوردند. همین مورد منجر به افت 10 درصدی سهام EA شده است.

به گزارش وی جی مگ، اندرو یورکوئیتز تحلیل‌گر صنعت در این خصوص اظهار کرد «در بازه‌های زمانی قبلی علیرغم عملکرد نامطلوب و ضعیف بازی‌های AAA، شرکت EA به سطح انتظارات رسیده یا حتی از آن فراتر رفته بود. اما اکنون تاخیر بازی Battlefield 5، افت 10 درصدی سهام EA را به دنبال داشته است. سرمایه‌گذاران باید عملکرد منفی صورت گرفته را به دلیل رقابت شدید موجود در بازار گیم تفسیر کنند.»

لورا مارتین دیگر تحلیل‌گر حاضر قیمت هدف خود را برای سهام EA از 170 دلار به 150 دلار کاهش داد که ناشی از نگرانی موجود پیرامون تاریخ عرضه دقیق بازی Battlefield 5 است. او ادامه داد به دنبال عملکرد ضعیف Star Wars Battlefront 2 در سال گذشته، شرکت EA به هیچ وجه نباید یک بازی ضعیف دیگر از یک فرنچایز بزرگ روانه بازار کند.

باید اشاره کرد به نظر نمی‌رسد سهام شرکت به حالت اولیه خود بازگشته باشد. امروز نیز 2.18 درصد دیگر از سهام شرکت EA کاهش یافت که نشان می‌دهد بازار مالی از چگونگی اداره بازی توسط EA هیجان‌زده نشده است. دفاعیه آن‌ها بدین شکل بوده که عدم ایجاد بازاریابی قوی از سوی EA و پوشش خبری نامناسب باعث شده تا Battlefield 5 وضعیت پیش‌خرید مطلوبی را تجربه نکند. بازی Battlefield 5 در تاریخ 20 نوامبر 2018 (29 آبان 97) برای پلتفرم‌های XBOX ONE، PS4 و PC عرضه می‌شود.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

2 + 17 =