اخبار بازی

ناامیدی کارشناس‌ها بعد از تجربه بخش داستانی بازی Battlefield 5

ناامیدی کارشناس‌ها بعد از تجربه بخش داستانی بازی Battlefield 5

وی جی مگ: به مانند عنوان قبلی، بازی Battlefield 5 نیز قرار است در بخش تک‌نفره خود داستان‌های کوتاه مستقل از یکدیگر را به تصویر بکشد. اما تجربه بخش داستانی بازی Battlefield 5 توسط کارشناس‌ها و منتقدها، ناامیدی آن‌ها را به دنبال داشته است.

به گزارش وی جی مگ، به نقل از وبسایت Polygon مشکل بخش تک‌نفره بدین شکل نیست که کمپین بازی از کیفیت کمی برخوردار است. مشکلی جایی مطرح می‌شود که تماشای تریلرهای بخش داستانی بازی از تجربه نسخه نهایی آن لذت بیشتری را برای مخاطب به همراه می‌آورد. EA و DICE مدعی شده بودند با عرضه Battlefield 5 قرار است از منظر جدیدی به وقایع جنگ جهانی دوم پرداخته شود. به جای به تصویر کشیدن حوادث ساحل نورماندی، موارد کمتر پرداخته شده‌ای مانند شجاعت‌های زنان، کودکان، افراد داوطلب و کسانی که ناخواسته درگیر جنگ شدند را به نمایش بگذارد. اما متاسفانه براساس تجربه بخش‌هایی از بازی، Battlefield 5 در سر و شکل دادن این ایده و ایجاد واقعیت خود شکست می‌خورد. ایده دنبال کردن یک فیلم مستقل که قرار است پکیجی از داستان‌های انسانی تاثیرگذار باشد با بخش‌های خطی از میان‌پرده‌های دراماتیک و سکانس‌های اکشن همراه شده است.

این بخش‌های داستانی به نوعی تمرین برای تجربه کار با هر سلاح و بخش آموزشی تبدیل شده است و در اصل، به عنوان آشنایی برای بخش چندنفره تعبیه شده‌اند. هر کدام از بخش‌های کمپین بازی در یک نقطه متمایز از دنیا در بازه‌های زمانی متفاوت شکل می‌گیرد. برای مثال “Nordlys” داستان یک دختر نروژی را روایت می‌کند که با هجوم مخفیانه به کمپ آلمانی‎ها سعی دارد یک سرباز را آزاد کند. سایر موارد نیز به همین شکل داستان‌های متفاوتی را روایت می‌کنند. هر داستان استایل متفاوتی داشته، به شکلی متفاوت روایت و کارگردانی می‌شود و این ایده نیز جالب کار شده است اما یک‌پارچگی در کلیت آن دیده نمی‌شود.

Battlefield 5 یک بازی اکشن شوتر سوم شخص است. مهم نیست داستان و شخصیت‌های جداگانه هر بخش از کمپین آن چگونه نوشته و پرداخته شده‌اند. ساختار گیم‌پلی و طراحی مراحل بازی به گونه‌ای شکل نگرفته تا با ساختار یک بازی اول شخص شوتر چفت شود. ناامیدی حاصل پس از تجربه بخش داستانی بازی Battlefield 5 جایی خود را نشان می‌دهد که می‌دانیم با یک بازی شوتر طرف نیستم و به جای آن بخش زیادی از مراحل با قابلیت‌های مخفی‌کاری دنبال می‌شود که با ژانر کلی بازی در تضاد است. Battlefield 5 در بخش چندنفره خود یک اثر مهیج و خوش‌ساخت محسوب می‌شود اما بهتر است DICE و EA در ادامه برای بخش داستانی عنوان شوتر خود ایده‌های جذاب‌تری را پیدا کرده و آن را به شکل بهتری پیاده‌سازی کنند. بازی Battlefield 5 در تاریخ 20 نوامبر 2018 (29 آبان 97) برای پلتفرم‌های Xbox One، PS4 و PC عرضه می‌شود.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

12 + 10 =