اخبار بازی

وضعیت نامناسب بازی Battlefield 5 در بازار بریتانیا

وضعیت نامناسب بازی Battlefield 5 در بازار بریتانیا

وی جی مگ: این هفته وضعیت بازار بریتانیا بهبود قابل توجهی پیدا کرده و مجموعا فروشی 1.66 میلیون نسخه‌ای را با درآمدی 53 میلیون پوندی تجربه کرده. با این حال هرچند شاهد وضعیت خوب بازار هستیم اما جمعه سیاه بریتانیا نسبت به سال گذشته افتی 4.6 درصدی در زمینه درآمد و 6.7 درصدی از دید میزان فروش را تجربه کرده.

به گزارش وی جی مگ، با وجود فروش خوب بازار اما شاهد وضعیت نامناسب بازی Battlefield 5 در اولین هفته عرضه هستیم. آمار به دست آمده نشان می‌دهد که این هفته با تخفیف 50 درصدی بازی FIFA 19 توانسته در جایگاه اول قرار گیرد. این موضوع همراه شده با افزایش 177 درصدی فروش بازی FIFA 19 طی هفته گذشته که نشان می‌دهد تخفیف‌ها چه نقش مهمی در وضعیت بازار دارند.

همین وضعیت برای بازی Call of Duty Black Ops 4 نیز رخ داده و فروش این اثر 360 درصد افزایش داشته. در ادامه به Red Dead Redemption 2 می‌رسیم که به رتبه سوم سقوط کرده اما 36 درصد نسبت به هفته گذشته افزایش فروش داشته که بخش عمده‌ای از آن به فروش باندل اختصاص پیدا می‌کند.

در نهایت باید به وضعیت نامناسب بازی Battlefield 5 اشاره کنیم که به جایگاه چهارم در هفته اول فروش دست پیدا کرده. این اثر نسبت به نسخه قبلی مجموعه یعنی بازی Battlefield 1 در هفته ابتدایی عرضه 63 درصد کاهش فروش داشته. جالب است که دقیقا نیمی از فروش Battlefield 5 روی Xbox One‌ صورت گرفته که معمولا برای بازی‌های دیگر چنین موضوعی صدق نمی‌کند.

نهایتا باید به این نکته نیز اشاره کرد که وضعیت نامناسب بازی Battlefield 5 از دید فروش حتی باعث شده که این اثر نسبت به Battlefield Hardline که آنچنان مورد توجه گیمرها قرار نگرفته بود نیز ضعیف‌تر باشد.

محمد طالبیان

محمد طالبیان

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

سه × دو =