اخبار بازی

حواشی جدید برای استودیو DICE

حواشی جدید برای استودیو DICE

وی جی مگ: نشریه سوئدی Digital از حواشی جدیدی برای استودیو DICE گزارش داد. ظاهرا استودیو سازنده بازی Star Wars Battlefront به دنبال مشکلات عرضه Battlefront 2، با تغییر قابل توجهی در تعداد کارمندان خود مواجه شده است.

به گزارش وی جی مگ، براساس مطلب ترجمه شده توسط کاربری از ResetEra سوابق ثبت شده در وبسایت LinkedIn نشان می‌دهد در حدود 40 کارمند استودیو DICE را در یک سال گذشته ترک کردند اما منابع Digital مدعی شده‌اند آمار افراد خارج شده از استودیو بسیار بیشتر هستند. به‌علاوه برخی از کارمندان دیگر نیز استعفا خود را تحویل داده و منتظر تایید خروج خود از شرکت هستند. هسته اصلی تشکیل دهنده برای استودیو DICE در حدود 400 نفر بوده و اکنون موارد جدید منتشر شده بیان می‌دارد این مجموعه 10 درصد از نیروی کاری خود را از دست داده است.

خروج و یا تغییر در تعداد کارمندان در صنعت ویدئوگیم مسئله‌ای جدید نبوده مخصوصا وقتی پروژه‌های مختلف به سرانجام می‌رسند. علاوه‌بر جدایی تعداد زیادی از اعضا، Digital گزارش می‌دهد که استودیو DICE با رقابت سختی از جانب برخی استودیوهای بزرگ هم‌چون Epic Games و Ubisoft که به تازگی شعبه‌ جدیدی در استاکهلم تاسیس کردند مواجه شده و این دفترهای احداث شده جدید با پیشنهاد استخدامی جذاب به دنبال استخدام نیروی کاری هستند و همین مورد باعث شده تعداد زیادی از افراد با سابقه DICE به منظور کسب شغلی بهتر، مجموعه توسعه‌دهنده DICE را ترک کنند.

هم‌چنین مشکلات به وجود آمده به دنبال عرضه Star Wars Battlefront 2 تاثیر زیادی بر خروج کارمندان این استودیو داشته است. ظاهرا از اعضای تیم سازنده خواسته شده بوده تا پس از حواشی پیرامون سیستم پرداخت درون برنامه‌ای بازی، به سرعت نسخه‌ای جدید را توسعه دهند و همین مورد نارضایتی بسیاری را به دنبال داشته است. با تمامی این موارد و نکات ذکر شده، شرکت DICE هم‌چنان یکی از بزرگ‌ترین کارفرماهای سوئد به شمار می‌رود.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

هجده + 20 =