اخبار بازی

استودیو Bethesda از موتور گرافیکی قدیمی خود برای Starfield و The Elder Scrolls 6 استفاده می‌کند

استودیو Bethesda از موتور گرافیکی قدیمی خود برای Starfield و The Elder Scrolls 6 استفاده می‌کند

وی جی مگ: عنوان Fallout 76 از نظر تکنیکی عملکرد خجالت‌آوری را در سال 2018 به نمایش می‌گذارد. حتی بازی Fallout 4 که در سال 2015 نیز عرضه شد از نظر بصری حسی تاریخ مصرف گذشته‌ای را منتقل می‌کرد. با این حال شخص تاد هاوارد تایید کرده که استودیو Bethesda از موتور گرافیکی قدیمی خود برای Starfield و The Elder Scrolls 6 استفاده می‌کند.

به گزارش وی جی مگ، ابتدا باید توضیح دهیم شرکت Bethesda از زمان ساخت The Elder Scrolls V: Skyrim از موتور گرافیکی Creation Engine استفاده می‌کند اما پایه و اساس این انجین بسیار قدیمی‌تر بوده و به دوران توسعه عنوان The Elder Scrolls III: Morrowind باز می‌گردد. پس از آن تمامی بازی‌های Bethesda Game Studios با این انجین توسعه پیدا کرده البته در این میان با پیشرفت‌ها و بهبودهایی نیز همراه شده است.

مسئله‌ای که در رابطه با این انجین وجود دارد بدین شرح است که این موتور گرافیکی حداقل از نظر تکنیکی و فنی عملکرد چندان جالبی ندارد. در نسل گذشته بازی‌هایی مثل Fallout 3 و Skyrim روی کنسول PS3 بسیار بد اجرا می‌شدند و همین موارد باعث شده تا اکنون بازی‌های Bethesda به واسطه داشتن باگ‌ها و گلیچ‌های فراوان مورد تمسخر قرار بگیرند. بسیاری امیدوار بودند این کمپانی برای ساخت پروژه‌های نسل بعدی خود به سراغ انجین جدیدی برود که ظاهرا این اتفاق باز هم به وقوع نخواهد پیوست.

تاد هاوارد در گفتگو با نشریه Forbes تایید کرد که هم‌چنان استودیو Bethesda از موتور گرافیکی قدیمی خود برای Starfield و The Elder Scrolls 6 استفاده می‌کند «عنوان Fallout 76 از یک سیستم جدید برای ایجاد چشم‌اندازها، نورپردازی و رندر استفاده می‌کند. برای ساخت Starfield هم تغییرات بیشتری در نظر گرفته می‌شوند و این مورد برای The Elder Scrolls 6 هم بیشتر خواهد بود.

ما کار با ادیتور خود را دوست داریم. این ادیتور به ما اجازه می‌دهد تا دنیاهای موجود در بازی‌هایمان را بسیار سریع توسعه دهیم. به‌علاوه توسعه‌دهندگان Mod هم کار با آن را به خوبی می‌دانند. راه‌های ابتدایی وجود دارد که ما عناوین خود را تولید می‌کنیم و این امر ادامه پیدا می‌کند زیرا باعث کارآمدی بیشتری می‌شود و فکر می‌کنیم این‌گونه بهتر است.»

فرداد معبودی

فرداد معبودی

1 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

ده − 9 =

  • باورم نمیشه بتسدا میخواد برای بازی نسل بعدی ازاین موتور گرافیک استفاده کنه?بعد میگن بتسدا به طرفداراش اهمیت میده