اخبار بازی

چرا Star Wars: Knights of the Old Republic 3 هیچ‌وقت ساخته نشد ؟

چرا Star Wars: Knights of the Old Republic 3 هیچ‌وقت ساخته نشد ؟

وی جی مگ: استودیو Bioware سابقه ساخت و توسعه بازی Star Wars: Knights of the Old Republic را براساس دنیای Star Wars در کارنامه کاری خود دارد. اثری که نسخه اول آن در سال 2003 برای Xbox و PC و نسخه دوم آن در سال 2004 منتشر شد. با این حال برای بسیاری همواره این سوال مطرح بوده که چرا استودیو Bioware به سراغ ساخت Star Wars: Knights of the Old Republic 3 نرفته است.

به گزارش وی جی مگ، کمپانی EA از زمان امضای قرارداد با شرکت Disney برای تولید عناوین مختلف از دنیای Star Wars عملکرد چندان مطلوبی نداشته زیرا ابتدا پروژه در دست ساخت استودیو Visceral Games و سپس باقی مانده آن که توسط شعبه ونکوور EA توسعه پیدا می‌کرد کنسل شد. دو نسخه Star Wars Battlefront هم اگرچه عملکرد تجاری مطلوبی داشتند اما از نظر کیفی هرگز نتوانستند موفقیت قابل توجهی به دست بیاورند و نسخه دوم نیز به واسطه حواشی سیستم پرداخت درون برنامه‌ای با انتقادات فراوانی مواجه شد.

در حال حاضر تنها پروژه استودیو Respawn تحت عنوان Star Wars Jedi: Fallen Order در دست تولید قرار دارد. در این میان بسیاری مشتاق هستند تا استودیو Bioware که هم‌اکنون مشغول کار روی مراحل پایانی بازی Anthem است پروژه تک‌نفره داستانی براساس جهان Star Wars بسازد.

نویسنده و سردبیر وبسایت کوتاکو یعنی جیسون شریر در توییتر به این موضوع پاسخ داده که در واقع استودیو Bioware چندین بار برای توسعه بازی Star Wars: Knights of the Old Republic 3 اقدام کرده اما موفق به انجام نشده است. دلایلی مشخصی برای آن ذکر نشده و به نظر می‌رسد طرفداران این مجموعه تنها فعلا می‌‎توانند منتظر محصول در دست ساخت Respawn باشند که قرار است انتهای سال میلادی 2019 عرضه شود.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

8 + 5 =