اخبار بازی

بازی Call of Duty: Black Ops 4 به دنبال سهمی از بازار Fortnite

بازی Call of Duty: Black Ops 4 به دنبال سهمی از بازار Fortnite

وی جی مگ: بازی Fortnite در حال حاضر بر بازار گیم تسلط کامل دارد. فصل ششم بازی عرضه شده و باندل‌های مختلفی برای این اثر معرفی شده است. برای چند ماه آینده نیز Epic Games برنامه‌های بزرگی برای ساخته بتل رویال خود دارد. با این حال به نظر می‌رسد رقیب جدیدی به دنبال سهمی از بازار Fortnite باشد و تاثیر بزرگی بر درآمد این عنوان بتل رویال داشته باشد و آن انتشار بازی Call of Duty: Black Ops 4 است.

به گزارش وی جی مگ، با توجه به موفقیتی که نسخه تست بتا Blackout ساخته Activision کسب کرد بسیاری انتظار دارند تا عرضه جدیدترین دنباله از Call of Duty تاثیر بزرگی بر بازار گیم داشته باشد و سهام شرکت ناشر نیز چند هفته پس از عرضه بازی رشد قابل توجهی داشته باشد. مایکل السن تحلیل‌گر Piper Jaffray در یادداشتی اظهار کرد «به نظر شما چه اتفاقی خواهد افتاد وقتی بزرگ‌ترین فرنچایز گیمینگ سالانه موجود در زمین با محبوب‌ترین حالت بازی کنونی ویدئوگیم ترکیب شود ؟ به نظر ما سهام ناشر رشد قابل توجهی را به خود می‌بیند.»

در حالی که السن عمدتا در خصوص سهام صحبت کرد اما درآمد بازی موضوع مهمی به شمار می‌رود. السن اخیرا تخمین خود مبنی بر تعداد واحد فروش بازی Call of Duty: Black Ops 4 را تغییر داده و به جای 21.5 میلیون نسخه آن را به 23.5 میلیون نسخه افزایش داده است با این توضیح که بخش Blackout تاثیر بزرگی روی فروش بازی خواهد داشت. «بازخوردهای به دست آمده از بخش Blackout توسط منتقدان و گیمرها مثبت بوده و به نظر من بازار پتانسیل موفقیت تجاری این بازی را دست کم گرفته است. عنوانی که حتی می‌تواند به دنبال سهمی از بازار Fortnite باشد.»

البته Fortnite به راحتی بخش زیادی از بازار خود را از دست نخواهد داد. باید توجه کرد ساخته Epic Games یک بازی رایگان بوده که علاوه‌بر پلتفرم‌های معمول روی Nintendo Switch و گوشی‌های هوشمند نیز در دسترس است. در مقابل Black Ops 4 یک اثر 60 دلاری بوده و روی پلتفرم‌های نام‌برده نیز حضور ندارد. با تمامی این توضیحات Black Ops 4 به همراه بخش Blackout می‌تواند تاثیر چشم‌گیری در بازار ایجاد نماید. عنوان Call of Duty: Black Ops 4 در تاریخ 12 اکتبر 2018 (20 مهر 97) برای پلتفرم‌های XBOX ONE، PS4 و PC منتشر می‌شود.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

1 × 3 =