اخبار بازی

فروش بازی Monster Hunter World از 11 میلیون نسخه گذشت

فروش بازی Monster Hunter World از 11 میلیون نسخه گذشت

وی جی مگ: گزارش مالی منتشر شده از سوی شرکت کپکام بیان می‌دارد فروش بازی Monster Hunter World از 11 میلیون نسخه عبور کرده است. هم‌چنین دو بازی Mega Man 11 و Onimusha: Warlords عملکرد تجاری مطلوبی را برجای گذاشتند.

به گزارش وی جی مگ، اگرچه کمپانی کپکام به مدت چند سال به یک ناشر و سازنده ضعیف در صنعت ویدئو گیم تبدیل شده بود و با عرضه Street Fighter 5 و Marvel vs. Capcom Infinite هم نتوانست موفقیت چندانی به دست بیاورد اما Monter Hunter World اثری بود که توانست کپکام را به دوران باشکوه گذشته این کمپانی بازگرداند.

گزارش مالی جدید منتشر شده بیان می‌دارد درآمد عملیاتی کپکام در سال گذشته با رشد 92 درصدی همراه شده و سود خالص نیز 28.3 درصد افزایش پیدا کرده است. این آمار باعث می‌شود سود به دست آمده در سال مالی 2018 به بالاترین میزان در تاریخ شرکت کپکام اشاره داشته باشد. بخش قابل توجهی از این مسئله ناشی از فروش بازی‌های کنسولی هم‌چون Mega Man 11 و Monter Hunter World و هم‌چنین نشر Red Dead Redemption 2 در ژاپن می‌شود. در همین مورد اعلام شد فروش بازی Monster Hunter World از 11 میلیون نسخه گذشته است. به‌علاوه اگرچه آمار و ارقام دقیقی به اشتراک گذاشته نشد اما ظاهرا عملکرد تجاری دو بازی Mega Man 11 و Onimusha: Warlords هم مطلوب و قابل قبول بوده است.

با توجه به این که وبسایت متاکریتیک کمپانی کپکام را در رتبه بهترین ناشران سال قرار داده به نظر می‌رسد 2018 بهترین سال برای این ناشر و سازنده ژاپنی بوده است. با این حال بعید است از موفقیت کسب شده در سال 2019 کاسته شود. زیرا در این گزارش، آمار Resident Evil 2 مورد محاسبه قرار نگرفته که در هفته اول انتشار سه میلیون نسخه به فروش رساند. از طرفی دیگر عرضه بازی Devil May Cry 5 و انتشار نسخه‌های متعددی از مجموعه Resident Evil برای Nintendo Switch در سال 2019 توسط کپکام برنامه‌ریزی شده است.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

هفده − پانزده =