اخبار بازی

ساخت بازی Skytorn از سازندگان Celeste متوقف شد

ساخت بازی Skytorn از سازندگان Celeste متوقف شد

وی جی مگ: پیش از عرضه بازی تحسین شده Celeste در سال جاری، سازندگان آن در سال 2016 در حال ساخت بازی Skytorn بودند. یک اثر مترویدوانیا که قرار بود در سال 2017 عرضه شود. اما اکنون مشخص شد که توسعه این بازی کنسل شده است.

به گزارش وی جی مگ، نوئل بری برنامه‌نویس ارشد بازی با ارائه توضیحاتی افزود «ما دیگر قصد نداریم توسعه و ساخت بازی Skytorn را به اتمام برسانیم. از تمامی افرادی که برای انتشار این بازی هیجان‌زده و امیدوار بودند عذخواهی می‌کنم. ما زمان، انرژی و عشق فراوانی را برای تولید این پروژه صرف کردیم و اکنون که قرار نیست بازی هیچ وقت انتشار یابد بسیار ناراحت هستیم.» بری در ادامه افزود که دلیل اصلی برای توقف تولید این بازی بدین شرح بود که تیم توسعه‌دهنده نتوانست راه حلی برای مشکلات موجود در ساختار طراحی آن پیدا کند. بسیاری از این مشکلات به واسطه ساختار مترویدوانیا و تولید رویه‌ای آن ایجاد شده بودند.

طرح Skytorn هنگامی شکل گرفت که نوئل بری درباره ساختار تولید رویه‌ای بسیار کنجکاو مشتاق بود و در سال 2012 نمونه‌های ابتدایی و آزمایشی کوچکی را توسعه داد. سایر اعضای تیم Matt Makes Games پس از شکل‌گیری نمونه‌های اولیه به ساخت بازی ملحق شدند. تولید آن در ابتدا به خوبی جلو می‌رفت اما از همان ابتدا نیز سازندگان نمی‌دانستند در حال توسعه چه چیزی هستند.

«ما چندین بار هسته اصلی بازی Skyton به ویژه تولید جزیره آن را مجددا طراحی کردیم. ساختار کلی آن همیشه به یک شکل بود. یک جزیره شناور و سه دانجن اصلی که در هر کدام قدرتی نهفته بود.» این پروژه در سال 2017 کنار گذاشته شد و تیم سازنده مشغول تولید بازی Celeste شد. اثری که پس از انتشار با موفقیت‌های فراوانی همراه شد. پس از آن Matt Makes Games به نوعی سعی کرد که تا راهی برای ادامه ساخت بازی Skyton پیدا کند اما این گونه نشد و آن‌ها سرانجام توسعه این پروژه را متوقف کردند.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

نه + دو =