اخبار بازی

پایان ممنوعیت 80 بازی ویدئویی در بازار چین

پایان ممنوعیت 80 بازی ویدئویی در بازار چین

وی جی مگ: به دنبال چندین ماه عدم انتشار عناوین جدید سرانجام در روز گذشته اعلام شد ممنوعیت 80 بازی ویدئویی در بازار چین به پایان رسیده است. البته نکته قابل توجه بدین شرح است در لیست اعلام شده هیچ گونه بازی از کمپانی بزرگ Tencent دیده نمی‌شود.

به گزارش وی جی مگ، شرکت Tencent به واسطه سرمایه‌گذاری در بازار غرب روی کمپانی‌هایی نظیر League of Legends، PUBG Corp، Epic Games و غیره شناخته می‌شود. با این حال این شرکت در چین با استفاده از سرویس‌های Tencent Video، WeChat و Tencent Music بزرگ‌تر و قدرتمندتر است. در ژانویه گذشته ارزش سهام این شرکت 500 میلیارد دلار برآورد شده بود و با عبور از FaceBook به عنوان پنجمین کمپانی حاضر در دنیا لقب گرفت.

به دلیل ممنوعیت انتشار بازی ویدئویی در بازار چین شرکت Tencent سرمایه‌گذاری بین‌المللی خود را افزایش داد به طوری که سهامش در Epic Games به 40 درصد افزایش پیدا کرد و سرمایه‌گذاری روی کمپانی‌های غربی دیگر اعم از Spotify، SnapChat و Tesla نیز بیشتر شد. این کمپانی در سال جاری PUBG Mobile را را عرضه کرد که با موفقیت فراوانی همراه شد.

از طرف دیگر هم شرکت‌های دیگری مثل Activision، Ubisoft و Take-Two در خصوص نگران نبودن در مورد ممنوعیت بازی‌ها در چین صحبت کرده بودند زیرا آثارشان در زمان انتشار به موفقیت کافی دست پیدا کرده بود. قانون عدم انتشار بازی‌های جدید از ماه مارچ گذشته در کشور چین که بزرگ‌ترین بازار بازی‌های ویدئویی محسوب می‌شود وضع شد. ترویج خشونت و رشد کوته‌بینی به همراه ایجاد اعتیاد در افراد جوان از جمله دلایلی بود که سبب شد انتشار بازی‌های جدید در چین ممنوع شود. قانونی که هم‌اکنون برداشته شده است. البته مشخص نیست این مورد دائمی است یا به صورت موقتی ایجاد شده است.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

چهارده − 10 =