اخبار بازی

خداحافظی خالق Gears of War با صنعت بازی

خداحافظی خالق Gears of War با صنعت بازی

وی جی مگ: شکست دو بازی LawBreakers و Radical Heights و پس از آن تعطیلی استودیو Boss Key Productions باعث خداحافظی خالق Gears of War با صنعت بازی گردید.

به گزارش وی جی مگ، امروز صبح کلیف بلزینسکی در پاسخ به کاربری در توییتر مدعی شد که دیگر قصد ندارد تا بازی جدیدی را توسعه دهد. اصل ماجرا از جایی شروع شد که کاربری به نام HeitzJoshua خطاب به کلیفی بی نوشت انتظار دارد پول گیمرهایی که طی این سال‌ها به او کمک کردند بازگردانده شود. مخصوصا که هر دو پروژه استودیو شخصی کلیفی بی شکست خوردند و در نتیجه تمامی هزینه‌های صورت گرفته به هدر رفت.

در پاسخ به این کاربر کلیف بلزینسکی اظهار کرد که او در این مدت و حتی چند ماه پس از تعطیلی استودیو Boss Key Productions حقوق کارمندانش و حق بیمه آن‌ها را پرداخت کرده است. در حالی که خودش در دو سال اخیر و در جریان ساخت بازی‌ها هیچ گونه درآمدی نداشته است. او می‌داند که طرفداران از این بابت ناراحت بوده به همین دلیل تصمیم گرفته است تا دیگر به سراغ ساخت بازی جدیدی نرود.

LawBreakers اولین پروژه استودیو تعطیل شده کلیفی بی بود که از نظر ساختاری، شباهت‌های فراوانی با بازی Overwatch داشت. مقایسه مداوم با ساخته موفق بلیزارد و رنج بردن از مشکلات مختلف باعث شکست بازی LawBreakers گردید. سپس نوبت به Raical Heights، پروژه بتل رویال Boss Key رسید که بی‌شباهت به Fortnite نیز نبود. کاهش پلیر پس از هفته اول انتشار سبب شد تا این بازی هم راهی به جایی نبرد و در نهایت Boss Key Productions نیز بسته شود.

کلیف بلزینسکی پیش از تاسیس استودیو شخصی خود در کمپانی Epic Games و روی بازی Unreal Tournament کار می‌کرد. سپس به عنوان یکی از طراحان اصلی سری بازی محبوب Gears of War مشغول به کار شد. در حال حاضر این شخص روی ساخت زندگی‌نامه خود کار می‌کند تا اتفاقات به وقوع پیوسته را از منظر خودش بازگو کند. خداحافظی خالق Gears of War با صنعت بازی قطعا برای گیمرها مخصوصا طرفداران Xbox که با سه‌گانه Gears خاطرات زیادی دارند دشوار خواهد بود.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

2 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

4 × 5 =