اخبار بازی

نگرانی صنعت بازی از تاثیر منفی Activison روی Blizzard

نگرانی صنعت بازی از تاثیر منفی Activison روی Blizzard

وی جی مگ: دو شرکت Activison و Blizzard در سال 2007 همکاری خود را با یکدیگر آغاز کردند در حالی که تا مدت‌ها این دو ناشر به صورت جداگانه از همدیگر کار می‌کردند، با این حال کارمندانی که به تازگی Blizzard را ترک کرده‌اند از تاثیر منفی Activison روی Blizzard و تیم‌های سازنده عناوین World of Warcraft و Overwatch سخن گفته‌اند.

به گزارش وی جی مگ، نگرانی پیرامون این موضوع از زمانی آغاز شد که یکی از معاون‌های ارشد بخش سرمایه‌گذاری Activision Blizzard به نام Amrita Ahuja به عنوان مدیر ارشد مالی Blizzard منصوب شد. پس از این انتصاب در یک جلسه گسترده Amrita Ahuja به کارمندان کمپانی گفت که امسال Blizzard به دنبال ذخیره پول خواهد بود. این پیام بسیار متفاوت نسبت به آن چیزی بود که کارمندان عادت داشتند بشنوند. پس از آن در تمامی جلسات روی این اظهارات تاکید فراوانی شد.

یکی از کارمندان در گفتگو با کوتاکو در مطلب جدید این وبسایت پیرامون وضعیت Blizzard گفت اگرچه تیم آن‌ها هم‌چنان به دنبال جذب افراد جدید بود اما به آن‌ها گفته می‌شد در هر زمینه دیگری پول ذخیره کنند. «شما با خودتان فکر می‌کردید Blizzard در حال سقوط بوده و ما هیچ گونه پولی نداشتیم. هر مسئله ناچیزی از منظر مالی و هزینه شدیدا مورد بررسی و موشکافی قرار می‌گرفت. مسلما این تمامی موضوع نبود. اما زمانی که برای اولین از مدیران این جمله را شنیدم که “ما باید به سرمایه‌گذاران رشد خود را نشان دهیم” برایم واقعا دلسردکننده بود.»

یکی از کارمندان دیگر درباره تاثیر منفی Activison روی Blizzard این چنین اظهار کرد «به ما گفته می‌شد باید برای هر چیزی خرج کمتری انجام دهیم زیرا بازی جدیدی در اختیار نداریم. Overwatch این موضوع را نشان داد که در یک سال تا چه اندازه می‌توان درآمد به دست آورد. به همین دلیل فشار زیادی از سوی Activison وجود داشت که ما به همین صورت به کار خود ادامه دهیم. آن‌ها تنها می‌خواستند آماری قابل توجه را به سهامداران نشان دهند.»

فرداد معبودی

فرداد معبودی

1 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

یک × 1 =